Analysis of study habits and learning styles in university students
Abstract
Bu çalışma ile çalışma alışkanlıkları ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma grubu 412 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Üniversite öğrencilerinin çalışma alışkanlıkları ve öğrenme stilleri çalışma süreci anketi ve Kolb öğrenme stili envanteri kullanılarak ölçülmüştür.Çalışmada, pearson korelasyon analizi ve adımsal çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Bulgular, ayırt edici, dönüştürücü, uyum sağlayıcı ve özümleyici öğrenme stillerinin çalışma alışkanlıklarının derin ve yüzeysel alt boyutları ile anlamlı ilişkilere sahip olduğunu ve ayırt edici, dönüştürücü, uyum sağlayıcı ve özümleyici öğrenme stillerinin çalışma alışkanlıklarının derin ve yüzeysel alt boyutlarının önemli yordayıcıları olduğunu ortaya koymuştur.