Aile Bireylerinin İngilizce Öğrenimine Katkıları ile Öğrencilerin Üniversite Yabancı Dil Sınavı'ndaki Başarılarının Karşılanması
Abstract
Bu çalışmada, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliğ i Bölümü birinci sınıf öğrencilerinin İngilizce öğrenmeyi ve öğretmeyi seçmelerindeki aile bireylerinin etkileri incelenmektedir. Bu bağlamda, aile bireylerinin ‘dil öğrenme taraftarları olarak’, ‘dil öğrenme danışmanı olarak’, ‘dil öğrenme sağlayıcısı olarak’ ve ‘dil öğreticisi olarak’ ne gibi stratejiler kullanmış oldukları nı ölçmek için bir anket uygulanmıştır. Anket sonuçları, aile bireylerinin en fazla ‘dil öğrenme taraftarları’ ve en az ‘dil öğrenme danışmanı’ olarak etki yaptı klarını ortaya çıkarmaktadır. Ankette her rol için yazılmış dolaylı ve dolaysız stratejilere, öğretmen adayları deneyimledikleri başka stratejileri de eklemişlerdir. Çalışmada, ankette belirtilen aile bireylerinin, yabancı dil olarak İngilizce öğrenimini desteklemek için kullandıkları stratejiler, öğrencinin 2006 üniversite yabancı dil sınavı net cevap sayısı ile ilişkilendirilmiştir. The paper reports on parental involvement in English as a Foreign Language (EFL) freshman students& #8217; language learning at the Department of English Language Teacher Training, Faculty of Education, Muğla University. To this end, a questionnaire, which examines the types of direct strategies that parents use as language learning advisors and language learning nurturers and the types of indirect strategies used as language learning advocates and language learning facilitators, is applied. The participants are allowed to add more strategies that they have experienced from their parents to the strategies already written at the questionnaire. The _ndings about the types of parental strategies are interrelated to the participants& #8217; English language test scores that they achieved from the university entrance exam in 2006.