Mühendislik Öğrencilerinin E-Öğrenmeye Dair Beklenti, Hazır Bulunuşluk ve Memnuniyet Düzeyleri
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat ve Bilgisayar Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin çevrimiçi teknolojiler kullanılarak harmanlanmış olarak tasarlanan Kalkülüs-2 dersi bağlamında e-öğrenmeye dair beklenti, hazır bulunuşluk ve memnuniyetlerini değerlendirmektir. Çalışmadan elde edilecek sonuçların dersin tasarımının iyileştirilmesinde kullanılması planlanmaktadır. İlişkisel tarama modeli kullanılan çalışmada, katılımcıların beklenti, hazır bulunuşluk ve memnuniyetleri cinsiyet, bölüm ve daha önceden e-öğrenme deneyimine sahip olup olmama durumlarına göre incelenmiştir. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmış ve dönem başında yapılan beklenti ve hazır bulunuşluk çalışmasına 102 öğrenci, dönem sonunda yapılan memnuniyet çalışmasına ise 95 öğrenci katılmıştır. Elde edilen verilere göre Mühendislik Fakültesi öğrencilerinin e-öğrenmeden beklenti, hazır bulunuşluk ve memnuniyet düzeyleri ile devam ettikleri bölüm, cinsiyet ve daha önceden e-öğrenme deneyimine sahip olma durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. Bu tür çalışmalardan elde edilen bulguların, Türkiye'de uzaktan eğitim yöntemiyle verilen ders ve programların niteliğinin artırılmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. The aim of this study is to examine expectations, and readiness and satisfaction levels of undergraduate students enrolled in Civil Engineering and Computer Engineering Departments of the Faculty of Engineering at Muğla Sıtkı Koç man University, Turkey, for a blended Calculus course. Findings of the study will be used to draw implications for course improvement. Designed as a correlational survey, expectations, readiness, and satisfaction levels will be examined through quantitative measurement tools on the basis of gender, department, and prior exposure to online learning. A total of 102 students, selected based on criterion sampling, responded to expectancy and readiness survey administered at the beginning of the semester, whilst 95 responded to the satisfaction survey at the end of the semester. Findings indicate no significant statistical difference for expectation, readiness, and satisfaction levels of the engineering students as of gender, department and prior exposure to online learning. It is expected that findings from such studies will help to improve the design, development and implementation of online courses and programs in Turkey.