Restoran Seçiminde Çeşitlilik Arama Niyeti
Abstract
Bu çalışmada; algılanan kalite, müşteri tatmini, deneyime ilişkin doyum değişkenlerinin müşterilerin çeşitlilik arama niyeti üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu amaçla son üç ay içinde aynı alakart restoranı birden fazla kez ziyaret etmiş 18 yaş ve üzeri 401 tüketici çalışmaya dahil edilmiştir. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Kullanılan ölçeğin, doğrulayıcı faktör analizi ile geçerliliği; Cronbach’s alpha kat sayısı ile güvenilirliği belirlenmiştir. Hipotezler ise gizil değişkenlerle yol analizi ile test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, geçmiş deneyimlerde algılanan atmosfer kalitesi, müşteri tatmini, atmosfere ve servise ilişkin doyum değişkenleri çeşitlilik arama niyeti üzerinde etkilidir. In this study; effect of perceived quality, customer satisfaction, satiation related to experiences on the customers’ variety seeking tendency was examined. For this purpose, 401 consumers over 18 years old who have visited the same a la carte restaurant more than once in last three months were included in the study. Questionnaire was used as data collection tool. The validity of the scale with confirmatory factor analysis; cronbach's alpha coefficient for reliability were determined. Hypotheses were tested by path analysis with hidden variables. According to the results of the research, perceived atmospheric quality, customer satisfaction, satiation variables related to atmosphere and service are influenced by the tendecy to variety seeking.
Source
Journal of Tourism and Gastronomy StudiesVolume
7Issue
4URI
https://doi.org/10.21325/jotags.2019.518https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpRek9UQTFOUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7723