Sınıf İçi Ölçme ve Değerlendirmede Puanlara Anlam Kazandırma: %70 Doğru Yanıt Yöntemi
Abstract
Bu çalışmanın amacı sınıf içi ölçme ve değerlendirme uygulamaları kapsamında geliştirilen testler temel alınarak, %70 doğru yanıt yöntemi ile puanlara anlam kazandırılıp kazandırılamayacağını araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda %70 doğru yanıt yöntemiyle elde edilen soru gruplarının bilişsel taksonomiye göre sıralanıp sıralanmadığı ve %70 doğru yanıt yöntemi ile elde edilen soru grupları ile madde haritalama yöntemi sonucunda elde edilen soru gruplarının uyumu incelenmiştir. Araştırmanın bulguları %70 doğru yanıt yöntemi kullanılarak elde edilen soru gruplarının, testin geliştirilmesinde temel alınan TIMSS matematiksel düşünme becerileri gibi hiyerarşik bir yapı gösterdiğini ortaya koymaktadır. Ayrıca bulgular %70 doğru yanıt yöntemi ve madde haritalama yönteminin belli ölçüde benzerlik gösterdiğine işaret etmektedir. Bu yöntem sayesinde öğretmenlerin öğrencilere ve velilere test sonuçlarını kullanarak öğrencilerin bilgi ve becerileri hakkında daha sık anlamlı geri bildirim verebilecekleri düşünülmektedir. The aim of this study was to investigate whether the classroom test scores could be used to give proficiency-based results by using the 70% correct response method. For this purpose, the extent to which the question groups obtained with 70% correct response method represented the proposed cognitive dimensions and the similarity of the question groups obtained with 70% correct response method and item mapping method were examined. The findings of the study showed that the question groups obtained using the 70% correct response method were hierarchical. In addition, findings indicated that the 70% correct response method and item mapping method showed some similarities. With the use of this method, it is believed that teachers could give more frequent proficiency-based feedback on their test results.