Yiyecek Deneyiminin Müşteri Memnuniyeti ve Davranışsal Niyetine Etkisi
Abstract
Bu çalışmanın amacı tüketicilerin yiyecek deneyiminin memnuniyet ve davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini incelemektir. İstanbul’da faaliyet gösteren lüks restoranlarda yiyecek deneyimi yaşamış bireylerden 395 anket elde edilmiştir. Araştırmada önerilen modelde yer alan kavramlar arası ilişkileri analiz etmek amacıyla yapısal eşitlik modellemesinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre tüketicilerin olumlu düzeyde yiyecek deneyimleri, memnuniyeti de olumlu yönde etkilemektedir. Restoran müşterilerinin memnuniyeti ise onların davranışsal niyetlerini anlamlı bir şekilde etkilemektedir. Bu çalışma ile restoran işletmeciliği alanında tüketici memnuniyeti ve davranışsal niyeti olumlu şekilde etkileyen unsurlar hakkında katkı sağlanması beklenmektedir. This study aims to investigate the effects of customers’ food experience on their satisfaction and behavioral intentions. A total of 395 questionnaires were gathered from customers who have a food experience in luxury restaurants in Istanbul. Structural equation model was benefited to test the relationships among constructs in the proposed model. According to the results, positive food experience affect customer satisfaction in a luxury restaurant, in turn, their behavioral intention. It is expected to contribute positive factors affecting customer satisfaction and behavioral intention in restaurant field.