• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ebeveynler arası çatışma, akran ve medya etkileri ile ergenlerdeki şiddet davranışı arasındaki ilişkiler: Şiddete yönelik tutumların aracı rolü

Date

2013

Author

Avcı, Raşit
Güçray, Songül Sonay

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ebeveynler arası çatışma, akran ve medya etkileri ile ergenlerdeki şiddet davranışı ara- sındaki doğrudan ilişkileri ve şiddete yönelik tutumların aracı rolünü incelemektedir. Araştırmanın örneklemini Adana’da 1 özel 11 devlet ilköğretim okulunun 7. ve 8. sınıfında öğrenim gören 964’ü kız 1156’sı erkek olmak üzere toplam 2120 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada öğrencilere, “Şiddete Yönelik Tutum Ölçeği”, “Saldır- ganlık Ölçeği”, “Algılanan Çok Boyutlu Şiddet Kaynakları Ölçeği” ve “Çocukların Algıladıkları Ebeveynler Arası Çatışma Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırma verileri yapısal eşitlik modeli kullanılarak test edilmiştir. Sonuçlar ebeveynler arası çatışma dışındaki değişkenlerin modele anlamlı katkısının olduğunu göstermektedir. Medya ve akran etkileri ile fiziksel şiddet arasındaki ilişkilerde şiddete yönelik tutumların kısmi aracılık rolü, medya ve akran etkileri ile sözel şiddet arasındaki ilişkilerde ise, şiddete yönelik tutumların tümüyle aracılık rolüne sahip olduğu saptanmıştır. Araştırma bulguları, sosyal bilişsel şiddet modeli kapsamında tartışılmıştır.
 
The aim of this research is to investigate interparental conflict, peer and media effects and its direct relationship with the violence behaviour of adolescents and the mediator role of attitudes towards violence. 2120 students, 964 girls and 1156 boys chosen from 7th and 8th grades of one private and eleven public elementary schools in Adana have made up the sampling group of this study. In this research, Attitudes towards Violence Scale, Aggression Questionnaire, Perceived Multidimensional Violence Sources Inventory and Children’s Perception of Interparental Conflict Scale have been administered to the students. Research data have been tested by using Structural Equation Modeling. The results reveal that variables except interparental conflict have positive effect on this model. It has been found that attitudes towards violence have partial mediator role in the relationship between media-peer effects and physical violence while they have entire mediator role in the relationship bet- ween media-peer effects and verbal violence. The research findings have been discussed within social cognitive model context.
 

Source

Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri

Volume

13

Issue

4

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRZMU5UWXdNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7785

Collections

  • Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [112]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.