Cognitive fictions of teacher candidates about instructors’ qualifications: A comparative analysis
Abstract
Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının ideal öğretim elemanı niteliklerine yönelik bilişsel kurgularını karşılaştırmalı olarak analiz etmektir. Çalışma nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik desene uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Yüzüncü Yıl Üniversitesi (YYÜ) ve Muğla Üniversitesi (MÜ) Eğitim Fakülteleri?nde öğrenim gören 40 (20+20) öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri; yapılandırılmış görüşme tekniklerinden olan „repertory grid? tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Bulgular, öğretmen adaylarının öğretim elemanı niteliklerini temsil eden 399 (199+200) adet geçerli kurguları olduğunu, bu kurguların sınıflandırıldığı YYÜ?de toplam 13, MÜ?de 14 adet bilişsel kurgu grubunun bulunduğunu göstermektedir. Kurgu gruplarından önde gelenler; sosyal duyarlılık, sevecenlik/güler yüzlülük, akademik yeterlilik, insancıl/samimiyet, öğretmenlik meslek becerisi, öğrenciye yaklaşım ve iletişim becerisi Şeklindedir. This study aims to define cognitive fictions of teacher candidates about the ideal qualifications of instructors. The study was planned with phenomenological design which is one of the qualitative research designs. Sampling group consisted of 40 (20+20) teacher candidates with different demographic qualifications and were selected from Yuzuncu Yil University (YYU) and Mugla University (MU). Data were collected by & #8222; repertory grid& #8223; technique which is a constructed interview method. Findings showed that there were 399 (199+200) valid fictions expressed by teacher candidates which consisted of 13 main fiction categories at YYU and 14 main fiction categories at MU. Dominant fictions of teacher candidates were social sensitivity, compassion/geniality, academic competence, humanistic/intimacy, teaching professional skills, approach to students and communication.