Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi
Abstract
Bu çalışmanın amacı, mikroöğretim uygulaması yapan öğretmen adaylarının sınıfta ders vermeye ilişkin görüşlerinde mikroöğretim öncesi ve sonrası farklılık olup olmadığının incelenmesidir. Bu çalışma Muğla Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu III. sınıf öğrencilerinin katılımıyla 2000 yılı Gtiz döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının sınıfta ders vermeye ilişkin görüşleri 31 maddelik anketle alınmıştır. Ankette yer alan 11 maddeye ilişkin öğrenci görüşlerinde mikroöğretim uygulaması öncesi ve sonrasında anlamlı değişiklikler gözlenmiştir. Ancak anketin diğer maddelerine ilişkin öğrenci görüşlerinde anlamlı değişiklikler gözlenmemiştir. The aim of this study is to examine whether there is a difference between the student teachers' opinions before and after using microteaching. This study has been conducted in the fall semester of 2000 at Muğla University Pysical Education and Sport Academy with the participation of the third year students. In this study the student teachers' view on teaching in the classroom has been dealt with a questionnaire which is consisting of thirty-one questions. Significant differences have been observed in the eleven questions which are related on the students' perspective before and after using microteaching. However, there were not been any significant differences in the other questions of the questionnaire.