Biyomedikal Mühendisliği Lisans Eğitimi ile Teknolojik Gelişmeler Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi
Abstract
Bu makalede biyomedikal mühendisliği lisans eğitim programının bilim ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisinin durum değerlendirilmesinin yapılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda, günümüz ve gelecekteki biyomedikal mühendislerinin sahip olması gereken becerilerin lisans eğitimi süresince nasıl kazandırılması gerektiği irdelenmiştir. Biyomedikal mühendisliğinin kısa tarihi ve tanımı yapıldıktan sonra, çalışma alanları tanıtılmıştır. Daha sonra, dünyada ve ülkemizdeki biyomedikal mühendisliği lisans eğitim programlarının durum değerlendirilmesi yapılmıştır. Güncel sağlık teknolojilerindeki ilerleme ve gelişmeleri takip edebilecek biyomedikal mühendislerinin eğitim hayatlarında kazanması gereken önemli nitelikler vurgulanmıştır. Biyomedikal mühendisliği lisans eğitiminin diğer mühendislik disiplinlerine göre zorlukları da ana hatları ile belirtilmiştir. Son kısımda, lisans eğitim programının biyomedikal mühendis adayına dört yıllık eğitimi boyunca kazandırması gereken beceriler, eğitim programı ve sağlık teknolojilerin birbirleri için itici güç olmaları ve eğitim programının sürekli güncel olma zorunluluğu konuları tartışılmıştır. Sonuç olarak, biyomedikal mühendisliği öğrencilerinin mesleki hayatlarında karşılaşacakları zorluklarla başa çıkabilmelerinin, lisans eğitimlerinde kazanacakları bilgiye ulaşabilme ve yaşam boyu öğrenme becerilerini içselleştirmeleri ile mümkün olacağı ifade edilmiştir. In this article, it is aimed to evaluate the status of the relationship between undergraduate education in biomedical engineering program and scientific and technological developments. To do this, which necessary skills should be acquired by the current and prospective biomedical engineers during undergraduate education were examined. After a short historical and descriptive explanation of biomedical engineering, work areas were introduced. Later, the status of undergraduate education in biomedical engineering programs in the world and in Turkey specifically was evaluated. As a result, important qualities of biomedical engineers who can follow the progress and developments in current health technologies that should be acquired in their educational life were emphasized. The difficulties faced in undergraduate education in biomedical engineering and in other engineering disciplines were also compared and listed. In the last part of the article, the skills with which the undergraduate education programs should provide the prospective biomedical engineers, the necessity for education programs and health technologies to be the driving force for each other and the need for a constantly updating the training programs were discussed. In conclusion, it has been stated that undergraduate students in biomedical engineering program can cope with the difficulties they will face in their professional lives by internalizing certain skills to access the knowledge and to engage in lifelong learning in their undergraduate education.