Webquest Destekli İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Hatırda Tutma Düzeylerine Etkisi
Abstract
Dünyadaki hızlı ve sürekli olan bilgi ve teknoloji gelişimi insanlığın bilgi ve becerilerinin değişmesine sebep olmuştur. Bu değişimin önemli faktörlerinden biride bilişim teknolojilerindeki ve internetteki gelişimdir. Böylelikle bireylerin bilgi ve becerileri kazanmada zaman ve mekan kısıtlaması olmadan bireylere bilgiye ulaşabilmesine olanak sağladığından dolayı internet ve bilgisayar eğitim ve öğretim ortamlarına girmiştir. Buradan hareketle çalışmada; öğrencilerin bir konu hakkında internet ortamındaki kaynaklar aracılıyla sorgulama ve araştırma yapmasına imkan veren e- içerik olan webquestler ile işbirlikli öğrenme yaklaşımının kullanılması amaçlanmıştır. Konu olarak 7. Sınıfta var olan “Kuvvet ve Hareket” konusu seçilmiştir. Öğrencilerin konuyu anlamada ve eksik kaldıkları kısımları tartışmada arkadaşlarıyla yaptığı işbirliği ile eğitim ve öğretim faaliyetleri desteklenmiştir. Çalışma ön-son test kontrol gruplu yarı deneysel desende tasarlanmıştır. Araştırma Muğla İli’de bulunan bir ortaokuldaki iki sınıftaki toplam 68 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizleri öğrencilerin genel başarısı ve kalıcılığı, Blomm Taksonomisine göre bilgi, kavrama ve uygulama düzeyinde başarısı ve kalıcılıkları üzerine uygulanan yöntemin etkisinin ne olduğunu belirlemek amacıyla bağımsız gruplar t-testi ile yapılmıştır. Analiz sonuçları incelendiğinde; webquest destekli işbirlikli öğrenme yaklaşımı öğrencilerin genel başarısı ve Bloom Taksonomisine göre bilgi, kavrama ve uygulama düzeylerinde etkili olduğu tespit edilirken; bilgilerinin kalıcılığı açısından genel kalıcılıkta, uygulama ve kavrama düzeylerinde anlamlı bir farklılığa yol açtığı tespit edilmiştir. The rapid and constant development of information and technology in the world has caused the knowledge and skills of humanity to change. And one of the important factors of this change is the development in information technology and internet. Thus, the internet and computer have entered into education and training environments because it enables individuals to access information without the time and space restrictions in acquiring knowledge and skills. Moving from this, it is aimed to use cooperative learning approach with WebQuestler, an e-content that allows students to inquire and research any topic through the resources on the internet. As the subject, "Force and Motion" was selected from the 7th class. Education and training activities were supported by the cooperation of the students with their friends for understanding of the subject and the discussion about the lacking parts. The study was designed with semi-experimental design with pre-post test control groups. The study was conducted with a total of 68 students in two classes of a secondary school in Muğla Province. The analysis of the data obtained was conducted by independent groups t-test to determine the effect of the method applied on the overall success of the students and its permanence, their success in the knowledge, understanding and application levels according to Bloom's Taxonomy and their permanence. When the analysis results are examined, while it has been found that the WebQuest-based collaborative learning approach was effective on the students' overall success and knowledge, understanding and application levels according to Bloom's Taxonomy, in terms of the permanence of the knowledge, it has been detected that it led to a significant difference in application and understanding levels in general permanence
Source
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi DergisiVolume
19Issue
2URI
https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.02.013https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWprNU1ERTBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7992