İlköğretim Türkçe Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Konya ve Muğla Örneklerinin Karşılaştırılması)
Abstract
İlköğretim, çocuğun eğitiminde önemli bir yer tutar. Eğitim ve öğretim ilk defa plânlı, programlı olarak ilköğretim okullarında verilir. Çocuk okuma yazmayı ilköğretim okulunda öğrenir. Öğrenme her şeyden önce psiko-sosyal bir süreçtir ve öğrencide Kalıcı, izli davranışlar oluşturma faaliyetidir. Bu etkinlikler okuldaki plânlı eğitimlerle gerçekleştirilir. Bu araştırmanın genel amacı ilköğretim kurumları I. Kademe Türkçe Eğitimi programının uygulama ve yeterlilik düzeylerinin değerlendirilmesi ile programda yer alan hedeflerin ve davranışların ne derecede yeterli olduğunu ve uygulamadaki gerçekleştirilebilirlik düzeylerini değerlendirmektir. Araştırma tarama modeline göre yapılmıştır. Çalışma evreni Konya ve Muğla ili merkez ilçelerindeki okullarında görevli olan yöneticiler ile sınıf öğretmenlerinden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında iki yol izlenmiştir. Bunlardan biri kaynak tarama şeklinde yapılmış, diğeri de anket yoluyla elde edilen bilgilerden oluşmaktadır. Bununla birlikte nitel araştırmanın görüşme yöntemine göre veriler toplanmıştır. Elde edilen bu veriler, frekans dağılımı ve yüzdeler şeklinde özetlenmiştir. Khi-Kare ve Centincens (C) çözümlemeleri yapılmıştır. Manidarlıkları P<0.5 düzeyinde sınanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara dayalı olarak sonuçlar elde edilmiş ve öneriler geliştirilmiştir.