Büyük ölçekli otel işletmelerinin orta ve uzun vadeli fon temini sorunu ve sermaye piyasalarına açılma eğiliminin analizi için yönetici tutumlarının araştırılması
Abstract
Günümüzde, işletmeler ülkeler arasında yaşanan hızlı bütünleşme sürecine ayak uydurabildiği sürece rekabet ortamından geri kalmayarak sürekliliklerini sağlamaktadırlar. Bu da işletmelerin en uygun fon kaynaklarını temin etmesi ile son derece yakından ilişkilidir. İşletmelerin karlılığı, sürekliliği ve rekabet gücü finansman konusunda alınan kararlara bağlıdır. Bu yüzden, işletmelerin dönen ve sabit varlıklarının finansmanını en iyi, en uygun kaynaklardan sağlanmaları gerekmektedir. Global ekonomideki gelişmeler ve artan rekabet şartları karşısında ayakta durmaya çalışan işletmelerin kaynak yaratma çabaları içinde sermaye piyasaları önemli bir yer tutmaktadır. Şirketler sermaye piyasaları işlemleri sayesinde yatırımları için gerekli finansmanın temini, likiditenin sağlanması, ulusal ve uluslararası piyasalarda bilinirliliğinin artması ve kurumsal kimliğin oluşumu gibi daha birçok faydalar elde etmektedirler. Bu çalışmanın amacı, Akdeniz Bölgesindeki otel işletmeleri kapsamında büyük ölçekli otel işletmelerinin orta ve uzun vadeli fon kaynakları ve sermaye piyasalarına açılma eğilimlerini değerlendirmektir. Today, firms are succeeding their perpetuities remaining competitive as they are adapting to the fast integration process between countries, which is closely related to firms& #8217; ability to provide the most suitable funds. Profitability, perpetuity and competency of firms depend on their decisions on financing issues. Therefore, financing of current and fixed assets must be provided from most favorable sources. Capital markets are of importance among efforts of firms, trying to remain standing against developments in global economies and increasing competitiveness, to provide financial sources. Thanks to capital market transactions, companies obtain a lot of benefits such as providing necessary financial sources for their investments, liquidity, increasing reputability in domestic and international markets and formation of institutional identity. The purpose of this study is evaluation of tendency of large-scaled hotels within the Mediterranean Region hotels to access medium and long-term funds and capital markets