Menü Kartlarının Müşterilerin Yiyecek İçecek Tercihi Üzerindeki Etkisi
Abstract
Menü kartları, yiyecek içecek işletmesinin servis edeceği yemekler hakkında bilgi vermenin yanında; işletmenin imajına katkı sağlayabilecek, müşterilerin yiyecek içecek seçimini etkileyebilecek, satışları arttırıcı bir araç olarak da düşünülmektedir. Bu çalışmada müşterilerin yiyecek içecek tercihlerinde menü kartlarına ilişkin özelliklerden etkilenme durumları değerlendirilmiştir. Yiyecek içecek işletmesinde menü kartını kullanarak yiyecek içecek seçen 385 müşteri ile yapılan araştırma sonuçlarına göre; müşteriler menü kartlarına ilişkin en fazla içerikten, en az kartın fiziksel özelliklerinden etkilenmektedir. Cinsiyete göre kadınlar görsel algı ve açıklık faktörlerinden daha fazla etkilenirken; erkekler çeşitlilik faktöründen etkilenmektedir. Bununla birlikte müşterilerin sosyo demografik özelliklerine göre yiyecek içecek seçimlerinde menü kartlarına ilişkin özelliklerden etkilenme durumları değişen oranlarda farklılık göstermektedir Menu cards are considered as an instrument that can contribute to the image of a food and beverage facility, can affect the customer preferences of food and beverages and raise the sales as well as it gives information about the food that is serviced by the facility. In this study, the impressionability of customers from attributes of menu cards in their food and beverage preferences is evaluated. According to study results that were carried out with 385 customers who selected their meals by using the facilities' menu cards, customers were affected mostly by the content of menu cards and at least by the physical attributes of menu cards. In terms of gender, women are influenced more by visual perception and clarity factors, males are influenced more by diversity factor. In addition to these, in terms of demographic characteristics, impressionability of the customers from attributes of menu cards in their food and beverage preferences changes at varying rates