Herşey Dahil (All-Inclusive) Sisteminin Ülke Turizmine ve İşletme Karlılığına Katkısı Konusunda Görüşler (Marmaris ve İçmeler Örneği)
Abstract
Türkiye, özellikle son yıllarda, sahip olduğu doğal güzellikleri ve tarihi zenginlikleriyle kitle turizmi yapan Avrupalı seyahat acentelerinin büyük bir pazarı haline gelmiştir. Ancak bu pazarda turistik ürünlerin paket turlar halinde ve herşey dahil (all-inclusive) uygulaması adı altında tek bir fiyatla sunulması ülkemiz turizmini olumsuz etkilemektedir. Bu araştırma, Marmaris ve çevresinde herşey dahil sistem ile çalışan 40 otel yöneticisine anket uygulanarak yapılmıştır. Araştırmanın amacı, "herşey dahil" sisteminde karşılaşılan sorunları belirlemek ve bu sistemin ülke turizmi açısından nasıl daha yararlı hale getirilebileceğini saptamaktır. Araştırmanın sonucunda "herşey dahil" sisteminin karlılığının işletmelerin büyüklüğüne göre farklılık gösterdiği ancak, ülke turizmine katkısının olumlu olmadığı tespit edilmiştir. Turkey, with its natural beauties and historical wealthinesses has especially become a big market of European travel agencies which arrange mass tourism organizations in recent years. But it has influenced country's tourism negatively that the touristic products are presented with package tours and in only certain price withthe all-inclusive system. This study has been conducted by using survey with 40 hotel managers working in all-inclusive system in Marmaris and its vicinity. The objective of this research is to determine the issues met in all-inclusive system and to establish how this system can be made more useful in terms of the country tourism. As the conclusion of the research, it has indicated that the profit of the all-inclusive system may differ according to the size of the enterprise but, its profit is not positive to the country tourism.