Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kavramlaştırma Becerileri ile Okumaya Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki
Abstract
İyi bir okuyucu olmanın ön koşulu olumlu bir tutuma sahip olmaktır. Kitap okumaya
yönelik tutumun geliştirilmesi, yaşantı ve kalıcı öğrenmeler sonucu oluşan uzun bir
süreçtir. Bu sebeple öğrenciye çok erken yaşlardan itibaren kitap okumayı sevdirmek
ve kitap okuma alışkanlığının kazandırılması gerekmektedir. Okumaya yönelik
olumlu tutumu olan bireyin, zengin bir kelime hazinesine sahip olmasının yanında,
kavramlaştırılmış kelime hazinesine sahip olması beklenmektedir. Kavramlaştırma,
bir nesnenin veya varlığın temsil ettiği anlamın ötesinde, kişinin o nesne veya varlığa
kendi algılaması doğrultusunda bir anlam yüklemesi, yeni bir anlam oluşturmasıdır