Başlık için listeleme
Toplam kayıt 10304, listelenen: 7172-7191
-
Öğrenmeye Yönelik Sorumluluk Ölçeği
(2017)Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin öğrenmeye yönelik sorumluluk düzeylerini belirlemek amacıyla bir ölçek geliştirilmiştir. Çalışma grubunu, Muğla ilinden üç farklı ortaokulda, 5., 6., 7. ve 8. sınıflarda öğrenim gören ... -
Öğretim Elemanlarının Etik İlkelere Uygun Davranma Düzeyi Üzerine Bir Araflt›rma
(2017)Araştırmanın amacı, öğretim elemanı ve öğrenci algılarına göre eğitim fakültesi öğretim elemanlarının eğitim-öğretim ve öğrenciye karşı sorumluluklarıyla ilgili etik ilkelere uygun davranma düzeylerini ortaya koymaktır.A ... -
Öğretim Elemanlarının Örgütsel Etik İklim ve Politik Davranış Algıları Arasındaki İlişkiler
(2017)Bu çalışmanın amacı öğretim elemanlarının algılarına dayalı olarak örgütsel etik iklim ile politik davranış arasındaki ilişkileri belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nde görevli 440 ... -
Öğretmen adaylarinin öğretmenlik mesleği ve alan seçiminde etkili olan motivasyonel etkenler
(Ankara University, 2017)The purpose of this study is to identify the impacts of internal and external motivational factors influencing pre-service teachers’ teaching profession and field choices based on their views. The sample of this descriptive ... -
ÖĞRETMEN ADAYLARININ SORGULAMA ve ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETMEN ÖZ YETERLİK DÜZEYİNE ETKİSİ
(2017)Bu araştırmada, öğretmen adaylarının sorgulama ve eleştirel düşünme becerilerinin öğretmen öz-yeterlikleri üzerine etkisi belirlenmektedir. Tarama modelinde desenlenen bu araştırmada örneklemi, Fen Bilgisi, Sınıf ve Sosyal ... -
Öğretmen Adaylarının Akademik Destek Algısı ve Akademik Beklentilere Yönelik Stres Düzeylerinin İncelenmesi
(2016)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının akademik destek algısı ve akademik beklentilere yönelik stres düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmaya Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca öğretmenliği, fen ... -
Öğretmen Adaylarının Algıladıkları Destek, Aidiyet Duygusu ve Öğretmen Öz-yeterlik İlişkisinin İncelenmesi
(2018)Bu çalışmada pedagojik formasyon eğitimi sertifika programında yer alan öğretmen adaylarının algıladıkları destek ve sınıfa aitlik duygularının öğretmen öz-yeterlik algısına katkısının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın ... -
Öğretmen adaylarının bilişötesi öğrenme stratejileri ile öğretmen yeterlik algıları üzerine bir çalışma
(2011)Bu araştırma, İngilizce öğretmen adaylarının, öğretmen yeterlik algısı ile bilişötesi öğrenme stratejileri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığı ve adayların öğretmen öz-yeterlik algıları ile bilişötesi öğrenme ... -
Öğretmen Adaylarının Bireysel Yenilikçilik Özellikleri
(2016)Bu araştırmanın amacı pedagojik formasyon programına devam eden öğrencilerin bireysel yenilikçilik eğilimlerini, çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma örneklemini ... -
Öğretmen Adaylarının Eğitim Programı Kavramına İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi ile Belirlenmesi
(2018)Bu araştırmanın temel amacı, öğretmen adaylarının eğitim programları kavramlarına ilişkin bilişsel yapılarını kelime ilişkilendirme testi ile belirlenmesidir. Bu doğrultuda öğretmen adaylarının eğitim programı, hedef, ... -
Öğretmen Adaylarının Eğitime Yabancılaşma Durumlarının Eğitim Programları Çerçevesinde İncelenmesi
(2017)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının eğitime olan yabancılaşma durumlarını farklı değişkenlere göre belirlemek ve eğitim programlarının bu yabancılaşma durumuna nasıl yansıdığını öğretmen adaylarının görüşleri ile ... -
Öğretmen Adaylarının Ekstra Program Etkinliklerine Katılımları ve Mesleki Karakterlerine Yansımaları (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği)
(2017)Öğretmen adaylarının gelecek nesillere aktaracağı bilgiler kadar kendilerini çok yönlü geliştirmeleri de oldukça önemlidir. Ekstra program etkinlikleri ile zenginleştirilmiş öğretmen eğitimi süreci, hem öğretmen adaylarının ... -
Öğretmen Adaylarının Fen ve Matematığe Yönelık Algılarının Belırlenmesı: Metafor Çalışması
(2019)Bir ortam, bir kişi, bir nesne veya meslek grubu olsun, herhangi bir şeye yüklediğimiz anlamlar, ona verdiğimiz değeri, olumlu veya olumsuz duyguyu, tutumu ifade etmenin bir şeklidir. Metaforlar, psikolojiden eğitime kadar ... -
Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığı Dersi Kapsamında İnternet ve Sosyal Medya Kullanımları
(2016)Bu çalışmada öğretmen adaylarının Medya Okuryazarlığı dersi kapsamında verilen okuma aktivitelerinde internet ve sosyal medya araçlarını kullanırken edindikleri okuma stratejilerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Öğretmen ... -
Öğretmen adaylarının okuduğunu anlama sürecinde kullandıkları öz düzenlemeye dayalı öğrenme becerileri
(2012)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının okuduğunu anlama sürecinde öz düzenlemeye dayalı öğrenmenin özelliklerini ne düzeyde sergilediklerini belirlemektir. Bu çalışma verilerin toplanması ve değerlendirilmesi bakımından ... -
Öğretmen Adaylarının Okuma Çemberlerinde Üstlendikleri Rollere İlişkin Görüşleri
(2019)Okuma çemberleri, aynı öykü, şiir ya da kitabı okumak için bir araya gelen öğrencilerin oluşturdukları gruplardır. Gruplarda üstlendikleri rollerin gereği olarak öğrenciler, okuma çemberlerinde pek çok etkinlik yapmaktadırlar. ... -
Öğretmen Adaylarının Okuyucu İnançları ve Okuduğunu Anlama Başarıları Arasındaki İlişkiler
(2016)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının okuyucu inançları ile okuduğunu anlama başarıları arasındaki ilişkileri incelemektir.. Bu amaç doğrultusunda Muğla ilindeki devlet üniversitesinde öğrenim gören toplam 241 sınıf ... -
Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir çalışma
(2010)Bu çalısmada, öğretmen adaylarının, öğrenme stilleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile tutumlarının, öğrenme stillerine göre farklılasıp farklılasmadığı belirlenmeye çalısılmıstır. Çalısma grubunu, Muğla ... -
Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları ve Öğretmen Özyeterlik İnançları Arasındaki İlişki
(2015)Bu çalışmanın amacı eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarını (derinlemesine, yüzeysel ve stratejik) tercih etme düzeyleri ile öğretmen özyeterlik inançlarının düzeyi arasındaki ilişkilerin ... -
Öğretmen Adaylarının Öğretim Elemanlarında Bulunan Öğretmenlik Niteliklerine İlişkin Algıları (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği)
(2014)Bu araştırma ile eğitim fakültesi öğretim elemanlarında bulunan öğretmen niteliklerinin, meslek bilgisi, alan bilgisi, genel kültür, toplumsal ve bireysel özellikler boyutlarında yer alan düzeyini öğretmen adaylarının ...