Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
Yıldırma algısı ve etkileri: Hizmet sektöründe bir araştırma
(2013)
Yıldırma davranışları son yıllarda çalışma hayatının önemli örgütsel sorunlarından birisi durumuna gelmiştir. Bunun sonucunda iş tatminsizliği, işgören devir hızının artması, hatta hizmet kalitesinin düşmesi gibi olumsuz ...
Hiyerarşik Kademelere Göre Liderlik Davranışlarını Algılama Farklılıkları: Otel Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma
(2009)
Bu çalışma, liderlik davranışları algısının hiyerarşik basamaklara göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektedir. Araştırma verileri Muğla ilinde faaliyet gösteren 18 dört yıldızlı ve 12 beş yıldızlı otel işletmesinin ...
Öğrenen Örgütlerin Oluşturulmasında Üst Kademe Yöneticilerin Rolü
(2007)
Bu çalışmada öğrenen örgütlerin oluşturulmasında üst kademe yöneticilerinin rolü ve görevleri tartışılmıştır. Öğrenen örgütler bilgiyi elde etme, elde edilen bilgiyi farklı yönetim kademelerine aktarma ve edinilen bilgiyi ...
Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynaklarının Eğitiminde Stratejik Sektörel Eğitim Organizasyonlarının Uygulanabilirliğine Yönelik Bir İnceleme
(2003)
Değişen çevre koşulları, değişen insan istek ve ihtiyaçları, işletmelerin sahip olması gereken niteliklerle birlikte, insan kaynaklarının niteliklerini değiştirmiş ve eğitilmelerinin önemini arttırmıştır. Ancak, günümüzde ...
Hizmet Kalitesi Çerçevesinde Çalışanların Rolüne ve Yeterliliklerine İlişkin Karşılaştırmalı Bir İnceleme
(2006)
Hizmet işletmelerinin başarılı olmasında ve üstün performans göstermesinde hizmet kalitesinin yükseltilmesi ve buna bağlı olarak müşteri memnuniyetinin sağlanması oldukça önemlidir. Hizmet kalitesini ve müşteri memnuniyetini ...
Öğrenme yönelimliliğin yönetim performansı üzerine etkisi: Muğla mermer sektöründe bir inceleme
(2009)
Bu çalışmada, Muğla ilindeki mermer işletmelerde öğrenme yönelimliliğin yenilik performansı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışmada öğrenme yönelimlilik, öğrenmeye olan kararlılık, paylaşılmış vizyon, açık fikirlilik ...
Mesleki Bağlılık ve Mesleği Bırakma Niyeti Üzerinde Etken Faktörler Olarak Birey-Meslek Uyumu ve Mesleğin Sosyal Statüsü: Turizm Sektöründe Görgül Bir Araştırma
(2016)
Bu çalışmada, mesleki bağlılıkta önemli iki öncül olan "birey-meslek uyumu" ve "mesleğin sosyal statüsüne" ilişkin algının mesleki bağlılık ve mesleği bırakma niyeti üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu amaçla, değişkenler ...
8. Örgütsel Davranış Kongresi bildiriler kitabı
(Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 2022)
Bu çalışmanın amacı, örgütsel alanda önemli sorunlara neden olan çatışma ve intikam niyeti kavramları
arasındaki etkileşimi araştırmaktır.