Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Bilişsel Esneklik Ölçeği'nin Geçerlik ve Güvenirliği
(2014)
Bu çalışmanın amacı, Bilişsel Esneklik Ölçeği'nin (BEÖ) Türkçe'ye uyarlamasına yönelik geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını yapmaktır. Faktör analizi ve güvenirlik çalışmaları için 370 lise öğrencisi ergenden veri toplanmıştır ...
İçsel Durumların Kontrolü Algısı Ölçeği: Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
(2018)
Bu araştırmanın amacı, İçsel Durumların Kontrolü Algısı Ölçeği’nin Türkçe uyarlaması çerçevesinde geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını yapmaktır. Ölçeği faktör analizi için 227’si (%49.9) kadın, 235’i (%50.1) erkek toplam ...
Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Dışlanma ile Saldırganlık Arasındaki İlişkide Sosyal Yabancılaşmanın Aracı Rolü
(2017)
Saldırganlık davranışının ardında yatan nedenler gizemini korumakla beraber bu davranışın ortaya çıkmasında etkili olan psikolojik faktörlerin araştırıldığı çalışmalar gün geçtikçe artmaktadır. Bu çerçevede çalışmanın ...
Beliren Yetişkinlikte İntihar Olasılığı: Stresle Başetme, Öfke ve Cinsiyet Açısından Bir İnceleme
(2018)
Çalışmada beliren yetişkinler arasında görülen intihar olasılığının stresle baş etme ve öfke ile ilişkili olup olmadığı incelenerek, intihar olasılığının stresle baş etme becerileri ve öfke tarafından ne derece yordanıp ...
Ergenlerde Bilişsel Esneklik ile Akademik, Sosyal ve Duygusal Yetkinlik İnançları Arasındaki İlişki
(2014)
Bu çalışmanın amacı ergenlerin bilişsel esneklikleri ile akademik, sosyal ve duygusal yetkinlik inançları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaçla toplam 270 lise öğrencisi ergenden veri toplanmıştır (163 kız, 107 erkek, ...
Üniversite öğrencilerinin akademik erteleme davranışı, genel yetkinlik inancı ve sorumluluklarının incelenmesi
(2013)
Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinde akademik erteleme, genel yetkinlik inancı ve sorum luluk düzeyi arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bununla birlikte, cinsiyet, mezun olunan lise türü ve sınıf düzeylerine ...