Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArıcıoğlu, Ahu
dc.contributor.authorAvcı, Raşit
dc.date.accessioned2022-07-05T06:15:43Z
dc.date.available2022-07-05T06:15:43Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationAricioğlu, A., & Avci, R. (2021). ACCEPTANCE OF DIFFERENCES IN SYRIAN REFUGEE CHILDREN AND PREVENTIVE GUIDANCE SERVICES FOR STUDENTS’ AGGRESSIVE BEHAVIOR. [SURİYELİ MÜLTECİ ÇOCUKLARDA FARKLILIKLARIN KABULÜ VE ÇOCUKLARIN SALDIRGANLIK DAVRANIŞLARINA YÖNELİK ÖNLEYİCİ REHBERLİK HİZMETLERİ] Milli Egitim, 50(Special Issue 1), 765-784. doi:10.37669/milliegitim.891122en_US
dc.identifier.issn13025600
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/10077
dc.description.abstractAfter the civil war in Syria, many families have migrated to Turkey and the families of these children began their education in schools affiliated to the Ministry of Education in Turkey. The integration of these children into schools has become one of the important issues as the children of Syrian families are included in the Turkish education system. The aim of this study is to draw a road map for school administrators, school psychological counselors and teachers who work at schools by defining preventive guidance work that can be carried out in schools to help Syrian refugee children to harmonize their schools. The topics in this section include acceptance of differences and prevention of aggressionen_US
dc.description.abstractSuriye’deki iç savaş sonrası pek çok aile Türkiye’ye göç etmiş ve bu ailelerin çocukları Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda eğitim görmeye başlamıştır. Suriyeli ailelerin çocuklarının Türk eğitim sistemine dâhil olmasıyla, bu çocukların okullara entegrasyonu önemli konulardan biri haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı Suriyeli mülteci çocukların okullardaki uyumuna yardımcı olmak için okullarda gerçekleştirilebilecek önleyici rehberlik çalışmalarını tanımlayarak okullarda görev yapan idarecilere, okul psikolojik danışmanlarına ve öğretmenlere yol haritası çizmektir. Bu bölümde ele alınan başlıklar, mülteci çocuklarda farklılıkların kabulü ile saldırganlığın önlenmesi ve azaltılması ile ilgili yapılabilecek çalışmalar yer almaktadır.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherMilli Eğitim Bakanlığıen_US
dc.relation.isversionof10.37669/milliegitim.891122en_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSuriyeli mülteci çocuklaren_US
dc.subjectEntegrasyonen_US
dc.subjectSaldırganlıken_US
dc.subjectUyumen_US
dc.subjectFarklılıkların kabulüen_US
dc.subjectSyrian refugee childrenen_US
dc.subjectIntegrationen_US
dc.subjectAggressionen_US
dc.subjectAdaptationen_US
dc.subjectAcceptance of differencesen_US
dc.title765 SURİYELİ MÜLTECİ ÇOCUKLARDA FARKLILIKLARIN KABULÜ VE ÇOCUKLARIN SALDIRGANLIK DAVRANIŞLARINA YÖNELİK ÖNLEYİCİ REHBERLİK HİZMETLERİen_US
dc.item-title.alternative766 ACCEPTANCE OF DIFFERENCES IN SYRIAN REFUGEE CHILDREN AND PREVENTIVE GUIDANCE SERVICES FOR STUDENTS’ AGGRESSIVE BEHAVIORen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4947-3397en_US
dc.contributor.institutionauthorAvcı, Raşit
dc.identifier.volume50en_US
dc.identifier.issueSpecial Issue 1en_US
dc.identifier.startpage765en_US
dc.identifier.endpage784en_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster