• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

RELATIONSHIP BETWEEN STUDENT PERCEPTIONS OF A CONSTRUCTIVIST LEARNING ENVIRONMENT, AND THEIR MOTIVATIONAL BELIEFS AND SELF-REGULATION OF EFFORT

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Article (712.6Kb)

Tarih

2022

Yazar

Şenler Pehlivan, Burcu

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Senler, B. (2022) ’Relationship Between Student Perceptions of a Constructivist Learning Environment, and their Motivational Beliefs and Self-Regulation of Effort ’, Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, vol. 15, no. 2, pp. 72–81. https://doi.org/10.7160/eriesj.2022.150202

Özet

The aim of this study is twofold: first, to determine gender-related differences in students' perceptions of a constructivist learning environment, their motivational beliefs, and self-regulation of effort in a science lesson; secondly, to explore the relationship between these concepts. The correlational research was employed in this study. The sample consists of 489 students from five public middle schools in a small city in Turkey. The Constructivist Learning Environment Survey was utilized to assess students' perceptions of their classroom learning environment in constructivist-oriented ways. The Students' Adaptive Learning Engagement in Science survey was used to assess students' motivation and self-regulation of effort in their science learning. The relationships between students' perceptions of a constructivist learning environment and their motivational beliefs and self-regulation of effort were examined using canonical correlation analysis. According to the canonical analysis, middle school students' perceptions of a constructivist learning environment are significantly related to their motivational beliefs and self-regulation of effort. Implications of these findings were discussed.

Kaynak

JOURNAL ON EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION AND SCIENCE

Cilt

15

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.7160/eriesj.2022.150202
https://hdl.handle.net/20.500.12809/10107

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [47]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.