Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOkulu, Hasan Zühtü
dc.contributor.authorArabacıoğlu, Sertaç
dc.contributor.authorÜnver, Ayşe Oğuz
dc.date.accessioned2022-09-19T09:06:13Z
dc.date.available2022-09-19T09:06:13Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationOKULU H, ARABACIOĞLU S, UNVER A (2022). DOĞA VE BİLİM KAMPLARININ ZENGİNLEŞTİRİLMESİ: ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK TASARLANAN BİR STEM KAMPININ İNCELENMESİ. Milli Eğitim, 51(235), 1983 - 2008. 10.37669/milliegitim.910038en_US
dc.identifier.issn1302-5600 / 2791-7657
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/10289
dc.description.abstractÖzel yeteneklilerin eğitiminde zenginleştirme modelleri okul dışı öğrenme ortamlardaki etkinlikler için geniş bir uygulama potansiyeline sahiptir. Mevcut araştırma, STEM eğitimi kapsamında özel yetenekli öğrenciler için Maker zenginleştirme modeline dayalı olarak tasarlanan bir doğa ve bilim kampının öğrenme ortamı, içerik, süreç ve ürün bağlamlarında nasıl zenginleştirdiğini incelemeyi amaçlamaktadır. STEM eğitimi temalı doğa ve bilim kampı, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından desteklenen yedi günlük yoğunlaştırılmış bir programı içermektedir. Durum çalışmasına dayalı araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin 13 farklı şehrinde yer alan Bilim ve Sanat Merkezlerine devam eden 29 (n = 15 kız ve n = 14 erkek) özel yetenekli öğrenci ve 14 kamp eğitmeni oluşmaktadır. Araştırma verileri etkinlik, kamp ve eğitmen değerlendirme formları ve araştırmacı gözlem notları ile toplanmıştır. Araştırma bulguları doğa ve bilim kampının özellikle öğrenme ortamı için bütünleşik bir yapıda olma, içerik bağlamında karmaşıklığa vurgu yapma, süreç temelinde üst düzey düşünmeyi öne çıkarma ve ürün temasında gerçek sorunların çözümüne yönelik tasarımlar oluşturma özelikleri ile zenginleştirildiğine işaret etmektedir. Bu sonuçlar doğa ve bilim kampının öğrenme ortamı, içerik, süreç ve ürün temelinde özgünleşerek özel yetenekli öğrencilerin STEM eğitimini desteklediğini ortaya koymuştur.en_US
dc.description.abstractEnrichment models for the education of gifted students have a wide transferability potential for the activities in out-of-school learning environments. This study aims to investigate how nature and science camp designed based on the Maker enrichment model for gifted students in STEM education enriches the contexts of learning environment, content, process, and product. STEM education-themed nature and science camp, which is supported by The Scientific and Technological Research Council of Turkey (TUBITAK), has offered an intensive seven-day program for the participants. The study group of this case study research consists of 29 (n = 15 boys, n = 14 girls) gifted students who attended the Science and Art Centers from 13 different cities of Turkey and 14 camp instructors. The data were collected using activity, camp and instructor evaluation forms, and researcher observation notes. Findings indicate that the camp has been enriched with the features of being a complex structure especially for the learning environment, emphasizing complexity in the context of the content, highlighting higher levels of thinking based on the process, and creating designs for the solutions of real problems in the theme of the product. The results revealed that nature and science camp supported STEM education of gifted students by being unique based on learning environment, content, process, and product.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherMilli Eğitim Bakanlığıen_US
dc.relation.isversionof10.37669/milliegitim.910038en_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDoğa ve bilim kampıen_US
dc.subjectÖzel yetenekli öğrencileren_US
dc.subjectSTEM eğitimien_US
dc.subjectMaker zenginleştirme modelien_US
dc.titleDOĞA VE BİLİM KAMPLARININ ZENGİNLEŞTİRİLMESİ: ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK TASARLANAN BİR STEM KAMPININ İNCELENMESİen_US
dc.item-title.alternativeENRICHMENT OF NATURE AND SCIENCE CAMPS: INVESTIGATION OF A STEM CAMP DESIGNED FOR GIFTED STUDENTSen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0002-8647en_US
dc.contributor.institutionauthorOkulu, Hasan Zühtü
dc.contributor.institutionauthorArabacıoğlu, Serhat
dc.contributor.institutionauthorÜnver, Ayşe Oğuz
dc.identifier.volume51en_US
dc.identifier.issue235en_US
dc.identifier.startpage1983en_US
dc.identifier.endpage2008en_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster