• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Mühendislik Fakültesi
  • Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Mühendislik Fakültesi
  • Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cost optimization of a microgrid considering vehicle-to-grid technology and demand response

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Article (3.223Mb)

Tarih

2022

Yazar

Beyazıt, Muhammed Ali
Taşcıkaraoğlu, Akın
Catalão, João P.S.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Beyazıt, M. A., A. Taşcıkaraoğlu, and J. P. S. Catalão. 2022. "Cost Optimization of a Microgrid Considering Vehicle-to-Grid Technology and Demand Response." Sustainable Energy, Grids and Networks 32. doi:10.1016/j.segan.2022.100924

Özet

Demand response (DR) programs can offer various benefits especially in microgrid environments with renewable energy systems (RESs) and energy storage technologies when effectively planned and managed. Accordingly, this study proposes an energy management approach for a neighborhood including residential end-users with photovoltaic (PV) systems, a shared energy storage system (ESS) and an electric vehicle (EV) fleet. The proposed approach presents a novel energy credit mechanism (ECM) for the EV fleet and households separately to exploit the EV batteries and store the excess PV energy in the neighborhood through the shared ESS for later use. End-users gain energy credits before a DR event and use these credits during the peak periods to minimize their total energy cost (TEC), resulted in a decrease in the peak demand. Also, the energy credits gained by the EV fleet are used through the vehicle-to-home (V2H) and vehicle-to-grid (V2G) services with the same objective. In order to conduct a more realistic analysis, a battery degradation cost estimation model is employed and the uncertain behavior of the EV users is considered. The case studies show that the proposed optimization strategy has the capability of considerably reducing the energy costs and peak demand.

Kaynak

Sustainable Energy, Grids and Networks

Cilt

32

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.segan.2022.100924
https://hdl.handle.net/20.500.12809/10343

Koleksiyonlar

  • Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu [75]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.