dc.contributor.author | Çiçekoğlu Öztürk, Pınar | |
dc.contributor.author | Duran, Songül | |
dc.date.accessioned | 2022-11-16T12:28:40Z | |
dc.date.available | 2022-11-16T12:28:40Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.citation | ÖZTÜRK Pınar ÇİÇEKOĞLU,DURAN Songül Hemşirelik Öğrencilerinin Homofobik Tutumu, Empatik Becerileri ve Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, vol.9, no.2, 2022, ss.207 - 215. 10.31125/hunhemsire.1167331 | en_US |
dc.identifier.issn | 2148-3590 / 2149-2956 | |
dc.identifier.uri | file:///C:/Users/Aidata/Downloads/document-24.pdf | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12809/10385 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin homofobik tutumunu, empatik beceri düzeylerini ve etkileyen faktörleri incelemektir. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan bu çalışma Eylül 2018- Ocak 2019 tarihleri arasında, iki farklı üniversitenin hemşirelik bölümünde eğitim gören 545 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler; Tanıtıcı Özellikler Bilgi Formu, Hudson ve Ricketts Homofobi Ölçeği ve Empatik Beceri Ölçeği-B Formu ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde; tanımlayıcı istatistikler (ortalama, standart sapma, sayı, yüzde), Bağımsız örneklem t- testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %71.4’ü kadın olup yaş ortalaması 20.02±1.47’dir. Öğrencilerin %51’inin Lezbiyen Gey Biseksüel Transseksüel (LBGT) kavramını doğru bildiği ve bu kavram içinde %60.6’sının homoseksüellik kavramını doğru açıkladığı belirlenmiştir. Öğrencilerin Hudson ve Ricketts Homofobi Ölçeği toplam puan ortalaması 98.44±23.19’dur ve erkek, Doğu Anadolu bölgesinden gelen, LGBT kavramını yanlış bilen öğrencilerin homofobik tutumlarının daha fazla olduğu saptanmıştır (p<0.05). Öğrencilerin Empatik Beceri Ölçeği-B Formu toplam puan ortalaması 138.23±15.46 dır ve LGBT bir hastaya sunacağı hemşirelik yaklaşımı ile heteroseksüel bir hastaya sunacağı hemşirelik yaklaşımının aynı olduğunu düşünen öğrencilerin daha empatik olduğu saptanmıştır (p<0.05). Sonuç: Geleceğin sağlık bakım vericileri olan hemşirelik öğrencilerinin yüksek homofobik tutuma, orta düzeyde empatik beceriye sahip oldukları ve empatik becerinin homofobik tutumu etkilemediği sonucuna varılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Aim: This study aims to examine the homophobic attitudes and empathy skill levels of nursing students and the influencing factors. Material and Methods: This descriptive study was conducted with 545 students studying nursing departments at two universities between September 2018 and January 2019. The data were collected using a Descriptive Characteristics Information Form, Hudson & Ricketts Homophobia Scale, and the Empathic Skill Scale (Form B). Descriptive statistics (mean, standard deviation, number, percentage), student t-test, one-way analysis of variance, and Pearson correlation analysis were used to evaluate the data. Results: 71.4% of the students participating in the study were women, and the mean age was 20.02±1.47 years. It was determined that 51% of the students knew the concept of Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender (LGBT) correctly, and 60.6% of them perfectly explained the concept of homosexuality. The students’ Hudson & Ricketts Homophobia Scale total mean score was 98.44±23.19. It was determined that male students, students from the Eastern Anatolian region, and students who misunderstood the concept of LGBT had more homophobic attitudes (p<0.05). The students' Empathic Skills Scale-B Form total score average is 138.23±15.46. It was determined that the students who thought that the nursing approach they would offer to an LGBT patient and the nursing approach they would provide to a heterosexual patient were the same were more empathetic (p<0.05). Conclusion: It was concluded that nursing students, who are the health care providers of the future, have high homophobic attitudes, moderate empathic skills, and empathic skills do not affect homophobic attitudes. | en_US |
dc.item-language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Hacettepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.31125/hunhemsire.1167331 | en_US |
dc.item-rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Empatik beceri | en_US |
dc.subject | Etkileyen faktörler | en_US |
dc.subject | Hemşirelik öğrencisi | en_US |
dc.subject | Homofobi | en_US |
dc.title | Hemşirelik Öğrencilerinin Homofobik Tutumu, Empatik Becerileri ve Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi | en_US |
dc.item-title.alternative | Examining Nursing Students' Homophobic Attitudes, Empathic Skills, and Affecting Factors | en_US |
dc.item-type | article | en_US |
dc.contributor.department | MÜ, Fethiye Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-3738-7248 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Çiçekoğlu Öztürk, Pınar | |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 207 | en_US |
dc.identifier.endpage | 215 | en_US |
dc.relation.journal | Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |