Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇiçekoğlu Öztürk, Pınar
dc.contributor.authorDuran, Songül
dc.date.accessioned2022-11-16T12:28:40Z
dc.date.available2022-11-16T12:28:40Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationÖZTÜRK Pınar ÇİÇEKOĞLU,DURAN Songül Hemşirelik Öğrencilerinin Homofobik Tutumu, Empatik Becerileri ve Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, vol.9, no.2, 2022, ss.207 - 215. 10.31125/hunhemsire.1167331en_US
dc.identifier.issn2148-3590 / 2149-2956
dc.identifier.urifile:///C:/Users/Aidata/Downloads/document-24.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/10385
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin homofobik tutumunu, empatik beceri düzeylerini ve etkileyen faktörleri incelemektir. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan bu çalışma Eylül 2018- Ocak 2019 tarihleri arasında, iki farklı üniversitenin hemşirelik bölümünde eğitim gören 545 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler; Tanıtıcı Özellikler Bilgi Formu, Hudson ve Ricketts Homofobi Ölçeği ve Empatik Beceri Ölçeği-B Formu ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde; tanımlayıcı istatistikler (ortalama, standart sapma, sayı, yüzde), Bağımsız örneklem t- testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %71.4’ü kadın olup yaş ortalaması 20.02±1.47’dir. Öğrencilerin %51’inin Lezbiyen Gey Biseksüel Transseksüel (LBGT) kavramını doğru bildiği ve bu kavram içinde %60.6’sının homoseksüellik kavramını doğru açıkladığı belirlenmiştir. Öğrencilerin Hudson ve Ricketts Homofobi Ölçeği toplam puan ortalaması 98.44±23.19’dur ve erkek, Doğu Anadolu bölgesinden gelen, LGBT kavramını yanlış bilen öğrencilerin homofobik tutumlarının daha fazla olduğu saptanmıştır (p<0.05). Öğrencilerin Empatik Beceri Ölçeği-B Formu toplam puan ortalaması 138.23±15.46 dır ve LGBT bir hastaya sunacağı hemşirelik yaklaşımı ile heteroseksüel bir hastaya sunacağı hemşirelik yaklaşımının aynı olduğunu düşünen öğrencilerin daha empatik olduğu saptanmıştır (p<0.05). Sonuç: Geleceğin sağlık bakım vericileri olan hemşirelik öğrencilerinin yüksek homofobik tutuma, orta düzeyde empatik beceriye sahip oldukları ve empatik becerinin homofobik tutumu etkilemediği sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractAim: This study aims to examine the homophobic attitudes and empathy skill levels of nursing students and the influencing factors. Material and Methods: This descriptive study was conducted with 545 students studying nursing departments at two universities between September 2018 and January 2019. The data were collected using a Descriptive Characteristics Information Form, Hudson & Ricketts Homophobia Scale, and the Empathic Skill Scale (Form B). Descriptive statistics (mean, standard deviation, number, percentage), student t-test, one-way analysis of variance, and Pearson correlation analysis were used to evaluate the data. Results: 71.4% of the students participating in the study were women, and the mean age was 20.02±1.47 years. It was determined that 51% of the students knew the concept of Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender (LGBT) correctly, and 60.6% of them perfectly explained the concept of homosexuality. The students’ Hudson & Ricketts Homophobia Scale total mean score was 98.44±23.19. It was determined that male students, students from the Eastern Anatolian region, and students who misunderstood the concept of LGBT had more homophobic attitudes (p<0.05). The students' Empathic Skills Scale-B Form total score average is 138.23±15.46. It was determined that the students who thought that the nursing approach they would offer to an LGBT patient and the nursing approach they would provide to a heterosexual patient were the same were more empathetic (p<0.05). Conclusion: It was concluded that nursing students, who are the health care providers of the future, have high homophobic attitudes, moderate empathic skills, and empathic skills do not affect homophobic attitudes.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherHacettepe Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.31125/hunhemsire.1167331en_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEmpatik becerien_US
dc.subjectEtkileyen faktörleren_US
dc.subjectHemşirelik öğrencisien_US
dc.subjectHomofobien_US
dc.titleHemşirelik Öğrencilerinin Homofobik Tutumu, Empatik Becerileri ve Etkileyen Faktörlerin İncelenmesien_US
dc.item-title.alternativeExamining Nursing Students' Homophobic Attitudes, Empathic Skills, and Affecting Factorsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Fethiye Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3738-7248en_US
dc.contributor.institutionauthorÇiçekoğlu Öztürk, Pınar
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage207en_US
dc.identifier.endpage215en_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster