• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Teknoloji Fakültesi
  • Enerji Sistemleri Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Teknoloji Fakültesi
  • Enerji Sistemleri Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Investigation of using modified photovoltaic solar panels for battery charge of electric L1 category vehicles

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Article (2.279Mb)

Tarih

2022

Yazar

Devlet, Bayram
Ertürk, Mustafa
Yağız Gürbüz, Emine
Keçebaş, Ali

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Devlet, B., M. Ertürk, E. Yağız Gürbüz, and A. Keçebaş. 2022. "Investigation of using Modified Photovoltaic Solar Panels for Battery Charge of Electric L1 Category Vehicles." Materials Today: Proceedings. doi:10.1016/j.matpr.2022.11.151.

Özet

In this study, comparative tests of 3 different PV panels were carried out under 3 different scenarios, in order to charge L1 class vehicles. The first regular PV panel (N-PV) was used as a reference for performance comparison with other modified panels. In order to increase its thermal conductivity, paraffin, a phase change material (PCM) weighing 300 g with 10% copper powder doped by mass, was added to the back of the second panel (PCM-PV). In the third panel (PCM-CPV), two planar concentrators with the dimensions of the PV panel are mounted in addition to the properties of the second panel. Thus, electrical power measurements of three different PV panels with equivalent power under three different scenarios, namely fixed angle to the sun, vehicle parking state and vehicle driving state, were performed respectively. The results of the study showed that the efficiency increase of the fixed angle PCM-CPV panel compared to the N-PV panel used as a reference is 36%. It has been observed that the PCM-PV panel produces 21% and 47% more electrical power than the N-PV panel for vehicle driving and vehicle parking situations, respectively. However, due to the shadowing problem, the PCM-CPV panel showed lower performance than the PCM-PV panel on vehicle driving and vehicle park situations.

Kaynak

Materials Today: Proceedings

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.matpr.2022.11.151
https://hdl.handle.net/20.500.12809/10431

Koleksiyonlar

  • Enerji Sistemleri Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu [104]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.