• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Meslek Yüksekokulları
  • Marmaris Turizm Meslek Yüksekokulu
  • Seyahat-Turizm Ve Eğlence Hizmetleri Bölümü Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Meslek Yüksekokulları
  • Marmaris Turizm Meslek Yüksekokulu
  • Seyahat-Turizm Ve Eğlence Hizmetleri Bölümü Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

MARMARİS'TEKİ OTEL YÖNETİCİLERİNİN KÜLTÜREL YATKINLIKLARININ BOURDIEUCÜ BİR ANALİZİ

Thumbnail

View/Open

Tam metin / Article (411.8Kb)

Date

2022

Author

Tatar, Selma
Öğütle, Vefa Saygın

Metadata

Show full item record

Citation

TATAR S, OGÜTLE V (2022). MARMARİS'TEKİ OTEL YÖNETİCİLERİNİN KÜLTÜREL YATKINLIKLARININ BOURDIEUCÜ BİR ANALİZİ. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, 25(3), 521 - 541.

Abstract

Araştırma ile Marmaris’teki otel yöneticilerinin kültürel yatkınlıkları, kültürel tercihleri ve beğenileri, tüketim alışkanlıkları, gündelik pratikleri, Marmaris ve turizm ile etkileşimleri anlamak istenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemleri kullanılmış ve yarı-yapılandırılmış görüşme soru formlarıyla derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Marmaris’te farklı türdeki otellerde yöneticilik yapan 24 kişi ile görüşülmüştür. Görüşmelerin yapıldığı otel işletmelerinin etnografik tasviri ve görüşülen otel yöneticilerinin sosyal tiplemesi yapılmıştır. Marmaris’teki otel yöneticilerinin seküler bir yapı gösterdiği, sınıf pratik ve beğenileri bağlamında Marmaris’teki kadın butik otel yöneticilerinin diğer yöneticilerden ayrıştığı bulgulanmıştır.
 
This study aims to trace the interactions among hotel managers in Marmaris regarding their cultural dispositions, cultural preferences and tastes, consumption habits, daily practices, and experiences with Marmaris and tourism. Qualitative research methods were used in the analysis, and interviews were conducted via semi-structured questions with 24 managers in different kinds of hotels in Marmaris. An ethnographic representation of the evaluated hotel establishments was produced and social typing of the hotel managers was performed. It was found that hotel managers in Marmaris have a secular structure and that female boutique hotel managers in Marmaris differ from other managers in the context of class practices and tastes.
 

Source

Sosyoloji Araştırmaları Dergisi

Volume

25

Issue

3

URI

file:///C:/Users/Aidata/Downloads/document-38.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12809/10521

Collections

  • Seyahat-Turizm Ve Eğlence Hizmetleri Bölümü Koleksiyonu [6]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.