Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTurhan, Sultan
dc.contributor.authorCanbek, Tuğba Dübektaş
dc.contributor.authorCanbek, Umut
dc.contributor.authorDoğu, Eralp
dc.date.accessioned2023-08-10T07:49:05Z
dc.date.available2023-08-10T07:49:05Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationTurhan, Sultan, et al. "Comparison of Machine Learning Methods to Predict Incomplete Atypical Femoral Fracture After Bisphosphonate Use in Postmenopausal Women." Meandros Medical & Dental Journal 24.2 (2023).en_US
dc.identifier.issn2149-9063
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/10875
dc.description.abstractObjective: Long-term use of bisphosphonates (BP) for treating osteoporosis may cause incomplete atypical femoral fracture. In this study, we compared the classification and risk estimation of incomplete atypical femoral fractures, which is an alternative approach to clinical risk assessment.Materials and Methods: A data set was randomly selected from women using postmenopausal BP. We identified a class imbalance problem in the population and created a balanced structure using the density-based synthetic minority over-sampling technique. We compared machine learning algorithms and conducted a case study.Results: We solved the class imbalance problem with the density-based synthetic minority over-sampling technique and found that the random forest and adaboost methods achieved the highest performance in the classification step.Conclusion: It is recommended to apply resampling methods in cases where there is an unbalanced class problem such as incomplete atypical femoral fracture. Ensemble methods perform better than traditional methods in this study.en_US
dc.description.abstractAmaç: Bifosfonatların (BP) osteoporoz tedavisinde uzun süreli kullanımı tam olmayan atipik femur kırığına neden olabilir. Bu çalışmada, tamamlanmamış atipik femur kırıklarının sınıflandırılması ve risk tahmini için gelişmiş makine öğrenimi modellerinin performansını karşılaştırmayı amaçlanmaktadır. Gereç ve Yöntemler: Veri seti, menopoz sonrası BP kullanan kadınların rastgele bir alt kümesini içerir. Popülasyonda bir sınıf dengesizliği sorunu belirledik ve yoğunluğa dayalı sentetik azınlık aşırı örnekleme tekniği kullanarak dengeli bir yapı oluşturduk. Makine öğrenmesi algoritmalarını karşılaştırdık ve bir olgu çalışması gerçekleştirdik. Bulgular: Bu çalışmada, geleneksel lojistik regresyon yaklaşımını birkaç gelişmiş topluluk öğrenme yöntemiyle karşılaştırılmıştır verastgele orman ve Adaboost yöntemlerinin en iyi tahmin performansını elde ettiği sonucuna varılmıştır. Sonuç: Bu çalışmada, atipik femur kırığını tahmin etmek için tekrarlanabilir bir makine öğrenimi iş akışı gösterilmiştir. Gelişmiş tahmine dayalı modeller, geleneksel modellerle karşılaştırılmış ve bunların geleneksel modellerden daha iyi performans gösterdiğini gösterilmiştiren_US
dc.item-language.isoengen_US
dc.publisherGALENOS PUBL HOUSEen_US
dc.relation.isversionof10.4274/meandros.galenos.2023.22043en_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectClassificationen_US
dc.subjectUnbalanced dataen_US
dc.subjectDisease diagnosisen_US
dc.subjectOrthopedicsen_US
dc.titleComparison of Machine Learning Methods to Predict Incomplete Atypical Femoral Fracture After Bisphosphonate Use in Postmenopausal Womenen_US
dc.item-title.alternativeMenopoz Sonrası Kadınlarda Bifosfonat Kullanımı Sonrası Tamamlanmamış Atipik Femur Kırıklarının Tahmini için Makine Öğrenmesi Modellerinin Karşılaştırılmasıen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Tıp Fakültesi, Dahili Tıp Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9704-1700en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1741-7059en_US
dc.contributor.institutionauthorTurhan, Sultan
dc.contributor.institutionauthorCanbek, Tuğba Dübektaş
dc.contributor.institutionauthorCanbek, Umut
dc.contributor.institutionauthorDoğu, Eralp
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage161en_US
dc.identifier.endpage167en_US
dc.relation.journalMEANDROS MEDICAL AND DENTAL JOURNALen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster