• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Meslek Yüksekokulları
  • Köyceğiz Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Bakım Hizmetleri Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Meslek Yüksekokulları
  • Köyceğiz Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Bakım Hizmetleri Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The effectiveness of dual task exercise training on balance, mobility, physical performance, and quality of life in children with cerebral palsy: a single-blind randomized controlled trial

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Article (1.047Mb)

Tarih

2023

Yazar

Özden, Fatih
Uysal, İsmail
Tümtürk, İsmet
İmerci, Ahmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Uysal, İ., Özden, F., Tümtürk, İ. et al. The effectiveness of dual task exercise training on balance, mobility, physical performance, and quality of life in children with cerebral palsy: a single-blind randomized controlled trial. Ir J Med Sci (2023). https://doi.org/10.1007/s11845-023-03530-3

Özet

Background: Most activities of daily living require more than one activity, including motor-motor or motor-cognitive task. Few studies have investigated the effects of dual-task training in children with cerebral palsy (CP). Aims: This study was aimed at investigating the effectiveness of motor-cognitive dual-task exercise training in children with cerebral palsy (CP). Methods: A single-blind randomized controlled trial was conducted with thirty children with CP. Participants were randomized into dual group training group (DTG) and control group (CG). Children were evaluated before the intervention and after 12 weeks of treatment with Gross Motor Function Classification Scale (GMFCS), Pediatric Berg Balance Test (PBBS), Single Leg Stance Test (SLST), Timed Up and Go Test (TUG), 3 Meter Backwards Walk Test (3-MBWT), 6 Meter Walk Test (6-MWT), and General Children’s Quality of Life Measure (KINDL). Results: DTG demonstrated significantly improved all KINDL scores (p < 0.01). In comparisons between groups adjusted analysis, results showed a better improvement of all KINDL scores in-favor-of DTG (p < 0.01). Significant improvements were found in all SLST scores and PBS in DTG (p < 0.01). Adjusted analysis results proved there was a significant improvement in all balance scores on behalf of DTG (p < 0.01). Significant improvement was observed in DTG for TUG, 3MBWT, and 6MWT scores (p = 0.001). An improvement in-favor-of DTG was found for all performance tests in the adjusted analysis (p < 0.001). Conclusion: The results of this randomized controlled trial highlighted the advantage of dual-task training on balance, physical performance, and quality of life in children with CP.

Kaynak

Irish Journal of Medical Science

Bağlantı

https://doi.org/10.1007/s11845-023-03530-3
https://hdl.handle.net/20.500.12809/11029

Koleksiyonlar

  • Sağlık Bakım Hizmetleri Bölümü Koleksiyonu [91]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.