Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorIlıman Püsküllüoğlu, Elif
dc.contributor.authorAltınkurt, Yahya
dc.date.accessioned2020-11-20T14:49:46Z
dc.date.available2020-11-20T14:49:46Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2536-4758
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16986/HUJE.2018037422
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJNU16ZzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/1331
dc.descriptionWOS: 000452156100007en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to define to what extend teachers' critical thinking dispositions predict organizational dissent behaviors. Besides, whether teachers' critical thinking dispositions and organizational dissent behaviors show significant difference according to the demographic variables is also analyzed. The research is designed in survey model. The sample of the research consists of 377 teachers working in public schools in Mugla province. Organizational Dissent Scale and Florida Critical Thinking Dispositions Scale are used as data collection tools. In the analysis of the data, descriptive statistics, ANOVA, MANOVA and regression are used. According to the findings, teachers' critical thinking disposition levels are above middle level. Teachers' critical thinking disposition levels do not differ significantly according to the main effects of seniority and school type, and the seniority-school type interaction. Teachers' dissent behaviors are at a moderate level. Teachers mostly express their dissent to their administrators, then respectively to their colleagues and to their family and friends outside the organization. According to the seniority variable, teachers' dissent behaviors do not differ. According to the school type variable, teachers' lateral dissent behavior differs significantly. According to the seniority-school type interaction teachers' organizational dissent behaviors also do not differ significantly. Teachers' critical thinking dispositions explain 11% of articulated dissent behaviors and 6% of displaced dissent behaviors.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilimlerinin örgütsel muhalefet davranışlarını ne düzeyde yordadığını belirlemektir. Araştırmada ayrıca, öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilimlerinin ve örgütsel muhalefet davranışlarının, demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği de incelenmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın örneklemini, Muğla ilinde görev yapan 377 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Örgütsel Muhalefet Ölçeği ve Florida Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde betimsel istatistikler, ANOVA, MANOVA ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilimleri orta düzeyin üzerindedir. Öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilimleri, kıdem ve okul türü değişkenleri ile kıdem ve okul türü ortak etkisine göre anlamlı düzeyde farklılaşmamaktadır. Öğretmenlerin örgütsel muhalefet davranışları orta düzeydedir. Öğretmenler örgütsel muhalefet davranışlarını en çok yöneticilerine daha sonra sırası ile meslektaşlarına, okul dışı aile ve arkadaşlarına ifade etmektedirler. Kıdem değişkenine göre öğretmenlerin örgütsel muhalefet davranışları farklılaşmamaktadır. Okul türü değişkenine göre ise öğretmenlerin meslektaşlara ifade edilen muhalefet davranışları farklılaşmaktadır. Kıdem ve okul türü ortak etkisine göre de öğretmenlerin örgütsel muhalefet davranışları anlamlı düzeyde farklılaşmamaktadır. Öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilimleri yöneticilere ifade edilen muhalefet davranışının %11’ini ve okul dışına ifade edilen muhalefet davranışının %6’sını açıklamaktadır.
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherHacettepe Univen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCritical Thinking Dispositionsen_US
dc.subjectOrganizational Dissenten_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleThe Relationship between Teachers' Critical Thinking Dispositions and Organizational Dissent Behaviorsen_US
dc.item-title.alternativeÖğretmenlerin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ile Örgütsel Muhalefet Davranışları Arasındaki İlişki
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorIlıman Püsküllüoğlu, Elif
dc.contributor.institutionauthorAltınkurt, Yahya
dc.identifier.doi10.16986/HUJE.2018037422
dc.identifier.volume33en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage897en_US
dc.identifier.endpage914en_US
dc.relation.journalHacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Educationen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster