• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tracing the Changes in Reading Scores and Learning Style Preferences through Reading Strategy Training

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (367.2Kb)

Tarih

2018

Yazar

Abi, Mehmet
Kömür, Şevki

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This study aimed at investigating possible effects of reading strategy instruction on students' language learning style preferences and their reading proficiency levels. A total of 62 11th grade students from three different classes (one treatment and two control groups) of a Turkish high school took part in this experimental study which lasted for eight weeks. In the scope of this study, Learning Style Survey (LSS) developed by Cohen, Oxford and Chi (2005), Survey of Reading Strategies (SORS) by Mokhtari and Sheorey (2002) and Key English Test (KET) were applied to the target groups both before and after reading strategy instruction. The data obtained from these three instruments were compared. Results demonstrated that reading strategy training may have an effect on students' language learning style preferences, possibly leading students to be more synthesizing and field dependent. (C) 2018 EJAL & the Authors. Published by Eurasian Journal of Applied Linguistics (EJAL).

Kaynak

Eurasian Journal of Applied Linguistics

Cilt

4

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.32601/ejal.464121
https://hdl.handle.net/20.500.12809/1363
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJNE5UVTVPUT09/tracing-the-changes-in-reading-scores-and-learning-style-preferences-through-reading-strategy-training

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [29]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • A peak power reduction based demand response strategy and load factor maximization oriented electric vehicle parking lot energy management strategy 

    Erdinç, Ozan; Taşcıkaraoğlu, Akın (Pamukkale Univ, 2018)
    Together with the increasing attention on the electrification of transportation systems, the studies realized on electric vehicles have gained a great acceleration. However. as the electric vehicles are connected to the ...
  • User-Comfort Oriented Bidding Strategy for Electric Vehicle Parking Lots 

    Şengör, İbrahim; Çicek, Alper; Erenoğlu, Ayşe Kübra; Erdinç, Ozan; Tasçıkaraoglu, Akın; Catalao, Joao P. S. (Ieee, 2019)
    The number of electric vehicles (EVs) has been gradually increasing over the last decades. In order to eliminate the concerns related to charging demand in power systems, the appropriate integration of EVs to the grid is ...
  • A Comparative Analysis of Preservice Teachers' Metacognitive Learning Strategies and Teacher Self-Efficacy Perceptions 

    Baykara Ozaydinlik, Kevser (Hacettepe Univ, 2018)
    In this study, a comparative study was conducted on metacognitive learning strategies and teacher self-efficacy perceptions of pedagogical formation program students and Faculty of Education undergraduate students. The ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.