• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagogical Formation Program Students' Perceptions of Social Network Concept

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (231.3Kb)

Tarih

2018

Yazar

Çaka, Cansu
Kurt, Adile Aşkım

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The aim of the present study is to reveal the perceptions of pedagogical formation program students of the concept of social networks through metaphors. The study was conducted with 70 students attending the pedagogical formation program at Anadolu University. Study data were collected with the data collection tool that included a demographic information survey and the following phrase: "A social network is like ..., because ..." The students' perceptions of the concept of social network were analyzed with the content analysis technique. The Cramer's V test was used to examine the relationship between gender and the department of graduation and the students' perceptions of the concept of social network. As a result of the study, a total of 44 valid metaphors produced by the pedagogical formation program students on the social network concept were classified as eight conceptual categories. In the study, it was observed that "communication tool", "world" and "infectious disease" were the most produced metaphors on the concept of social network, the produced metaphors did not differ based on gender and department, and the perception of the concept of social network generally concentrated on positive categories.

Kaynak

Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis Za Odgoj I Obrazovanje

Cilt

20

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.15516/cje.v20i2.2598
https://hdl.handle.net/20.500.12809/1583

Koleksiyonlar

  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [15]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.