Başlık için Turizm İşletmeciliği Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 52, listelenen: 28-47
-
Marketing Innovations for Sustainable Destinations
(Wiley-Blackwell, 2011) -
Measuring comparative performance of vacation destinations: Using tourists' self-reported judgements as an alternative approach
(Cabi Publishing-C A B Int, 2004)This study was designed to test, the use of a practical approach developed: (i) to measure external performance of two international tourist destinations (Turkey and Mallorca); and (ii) to investigate their competitive ... -
Otel Çalışanlarında Algılanan Örgütsel Destek, İş Yeri Yalnızlığı ve İş Tatmini İlişkisi
(Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 2020)Günümüzde işletmelerde algılanan örgütsel destek ve iş tatminin sağlanması kadar iş yeri yalnızlığının en aza indirilmesi de büyük önem arz etmektedir. Bu sebeple bu araştırmada Muğla’da faaliyet gösteren ve her şey dâhil ... -
Örgütsel çatışma yönetiminde duygusal zekanın etkisi: Konaklama işletmelerinde işgörenlerin algılamaları üzerine bir araştırma
(2010)Bu çalışmanın amacı konaklama işletmelerinde örgütsel çatışma yönetiminde yöneticilerin duygusal zeka yetenek ve yeterliliklerinin kullanılması ve bunların işgörenler tarafından algılanmasına yönelik değerlendirmelerin ... -
Örgütsel sapma davranışının kontrolünde duygusal zekânın rolü: Konaklama işletmelerinde bir araştırma
(2010)Bu çalışmanın amacı, konaklama işletmelerinde duygusal zeka yetenek ve yeterliliklerinin örgütsel sapma davranışlarının kontrolündeki etkilerini ortaya koymaktır. Bu amaçla, Muğla Bölgesinde beş yıldızlı otellerde 289 ... -
Panel cointegration analysis of relationship between international trade and tourism: Case of Turkey and silk road countries
(Elsevier, 2019)Tourism development has been examined from various aspects and studies examining relations between tourism and other sectors are increasing. This study tests the relationship between the incoming tourists and volumes of ... -
Paylaşım Ekonomisi ve Turizm Endüstrisine Yansımaları
(2018)Dünya genelindeki teknolojik gelişmeler ve kıt kaynakların farkındalığı sonucu sürdürülebilirlik anlayışını benimseme yeni bir ekonomik oluşuma sahne olmaktadır. Bu ekonomik oluşumun temelinde yüzyıllardır süregelen paylaşım ... -
A Practical Framework for Destination Branding
(Emerald Group Publishing Ltd, 2009)Despite the recent academic attention to branding, there seems to be no clear path for authorities to follow in establishing their destinations as distinctive and strategic brands. The purpose of this chapter is to provide ... -
Rankings of Tourism and Hospitality Departments: A Case of Turkey
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2007)Although there has been a long tradition of ranking departments on the basis of research productivity, this phenomenon is relatively new in tourism research. This paper develops a conceptualized ranking scheme of academic ... -
Relationship between Local Residents’ Perceptions of Tourism and Support Attitudes in Post-Communist Countries: Case of Turkestan (Kazakhstan)
(Routledge, 2020)The impacts of tourism and reactions of local residents toward tourism are examined frequently. However, the lights have been turned to mainly developed world and destinations. Post-communist and particularly Central Asian ... -
Relationship between Stages of Consumer Behaviour Model: A Study on Turkish Tourists
(Varna Univ Management-Vum, 2010)Goal and objectives of the dissertation Goal The main goal of the research is to analyze the relationship between the five specific stages of the consumer behaviour model. In this model, motivational factors (push ... -
Repeaters' behavior at two distinct destinations
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2001)This paper proposes a model of multiple relationships among tourist satisfaction, previous visits, and behavioral intention to revisit. The results of an empirical test of the model, based on data collected from Britons ... -
Theoretical Advances in Tourism Economics
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2005) -
Tourist harassment - A marketing perspective
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2007)Consumer services research contains few empirical studies of harassment involving tourists. Previous studies are largely in general typological terms. Relatively little is known about the effects of harassment on tourist ... -
Turizm Eğitimi Almış Yeni Mezunların Oryantasyon Programına Yönelik Tutumlarındaki Değişimler
(2007)Bu çalışmada; Antalya ve Muğla yörelerinde faaliyet gösteren beş yıldızlı konaklama işletmelerinde uygulanan oryantasyon programlarına katılan yeni mezunların, bu programlara yönelik tutumlarındaki değişimler araştırılmıştır. ... -
Turizm Faaliyetlerine Uzak Yerleşimlerde Turizmin Yerel Halkın Mutluluğu Üzerindeki Etkileri
(2019)Mutluluk, bireylerin hayattaki temel beklentilerinden birisi olmasının ötesinde, kamusal politikaların ve akademik çalışmaların temel konularından birisini oluşturmaktadır. Diğer pek çok iktisadi faaliyette olduğu gibi ... -
Turizm Sektöründe Tüketicilerin Şikayetlerini Bildirme Eğilimleri
(2007)Tüketici şikayetleri, hizmet üreten işletmeler için önemli bir konudur. Tüketicilerin etkili bir şekilde ele alınması, müşteri sadakatının sağlanması bakımından da anahtar bir role sahiptir. Bununla birlikte, otel ve ... -
Turizmde Ürün Çeşitliliği Yoluyla Ürün Değeri Oluşturma: Türkiye'deki Arz Kaynakları Üzerine Bir İnceleme
(2007)Turizmde ürün çeşitliliği yoluyla ürün değeri oluşturma, turizm çekim merkezleri arasında rekabetin hızla arttığı bir ortamda başarının anahtarı durumundadır. Günümüz turistlerinin daha fazla değer talep ettikleri bir ... -
Turkish Host Gaze at Russian Tourists: a Cultural Perspective
(Cabi Publishing-C A B Int, 2013)This chapter examines Turkish hoteliers' gaze at Russian tourists visiting the south coast of Turkey. The gaze of the owners, managers and employees of all-inclusive resorts and hotels in the holiday districts of Antalya ... -
Türkiye Turizminde Yükselen Destinasyon Olarak İstanbul Şehrinin İmajı
(2006)T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın destekleriyle gerçekleştirilmiş olan bu çalışma, Antalya'yı takiben Türkiye'nin en önemli turizm destinasyon u konumunda olan ve gelecek yıllarda da ülke turizmi içerisindeki bu konumunu ...