Başlık için Turizm İşletmeciliği Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 52, listelenen: 36-52
-
Rankings of Tourism and Hospitality Departments: A Case of Turkey
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2007)Although there has been a long tradition of ranking departments on the basis of research productivity, this phenomenon is relatively new in tourism research. This paper develops a conceptualized ranking scheme of academic ... -
Relationship between Local Residents’ Perceptions of Tourism and Support Attitudes in Post-Communist Countries: Case of Turkestan (Kazakhstan)
(Routledge, 2020)The impacts of tourism and reactions of local residents toward tourism are examined frequently. However, the lights have been turned to mainly developed world and destinations. Post-communist and particularly Central Asian ... -
Relationship between Stages of Consumer Behaviour Model: A Study on Turkish Tourists
(Varna Univ Management-Vum, 2010)Goal and objectives of the dissertation Goal The main goal of the research is to analyze the relationship between the five specific stages of the consumer behaviour model. In this model, motivational factors (push ... -
Repeaters' behavior at two distinct destinations
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2001)This paper proposes a model of multiple relationships among tourist satisfaction, previous visits, and behavioral intention to revisit. The results of an empirical test of the model, based on data collected from Britons ... -
Theoretical Advances in Tourism Economics
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2005) -
Tourist harassment - A marketing perspective
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2007)Consumer services research contains few empirical studies of harassment involving tourists. Previous studies are largely in general typological terms. Relatively little is known about the effects of harassment on tourist ... -
Turizm Eğitimi Almış Yeni Mezunların Oryantasyon Programına Yönelik Tutumlarındaki Değişimler
(2007)Bu çalışmada; Antalya ve Muğla yörelerinde faaliyet gösteren beş yıldızlı konaklama işletmelerinde uygulanan oryantasyon programlarına katılan yeni mezunların, bu programlara yönelik tutumlarındaki değişimler araştırılmıştır. ... -
Turizm Faaliyetlerine Uzak Yerleşimlerde Turizmin Yerel Halkın Mutluluğu Üzerindeki Etkileri
(2019)Mutluluk, bireylerin hayattaki temel beklentilerinden birisi olmasının ötesinde, kamusal politikaların ve akademik çalışmaların temel konularından birisini oluşturmaktadır. Diğer pek çok iktisadi faaliyette olduğu gibi ... -
Turizm Sektöründe Tüketicilerin Şikayetlerini Bildirme Eğilimleri
(2007)Tüketici şikayetleri, hizmet üreten işletmeler için önemli bir konudur. Tüketicilerin etkili bir şekilde ele alınması, müşteri sadakatının sağlanması bakımından da anahtar bir role sahiptir. Bununla birlikte, otel ve ... -
Turizmde Ürün Çeşitliliği Yoluyla Ürün Değeri Oluşturma: Türkiye'deki Arz Kaynakları Üzerine Bir İnceleme
(2007)Turizmde ürün çeşitliliği yoluyla ürün değeri oluşturma, turizm çekim merkezleri arasında rekabetin hızla arttığı bir ortamda başarının anahtarı durumundadır. Günümüz turistlerinin daha fazla değer talep ettikleri bir ... -
Turkish Host Gaze at Russian Tourists: a Cultural Perspective
(Cabi Publishing-C A B Int, 2013)This chapter examines Turkish hoteliers' gaze at Russian tourists visiting the south coast of Turkey. The gaze of the owners, managers and employees of all-inclusive resorts and hotels in the holiday districts of Antalya ... -
Türkiye Turizminde Yükselen Destinasyon Olarak İstanbul Şehrinin İmajı
(2006)T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın destekleriyle gerçekleştirilmiş olan bu çalışma, Antalya'yı takiben Türkiye'nin en önemli turizm destinasyon u konumunda olan ve gelecek yıllarda da ülke turizmi içerisindeki bu konumunu ... -
Üniversite adaylarının ÖSYS tercihlerinde kullandıkları karar verme stratejileri
(2009)Bu arastırma kapsamında, ögrencilerin kendileri için önemli bir sınav özelliginde olan ÖSYS tercihini yaparken kullandıkları karar verme stratejilerinin, su anda ögrencisi bulundukları okuldan duydukları tatmin düzeyleri, ... -
Valuation of the Works of Turkish art in the Context of Cultural Tourism.
(Milli Folklor Dergisi, 2010) -
Yeşil İmaj ve Ağızdan Ağıza İletişimin Yeşil Otellere Fazla Ücret Ödeme Niyeti Üzerindeki Etkisi
(Atatürk Üniversitesi, 2020)Çevrede yaşanan olumsuz değişiklikler tüketicileri daha çevre dostu tatillere yönelttiği gibiturizm endüstrisinde faaliyet gösteren işletmelerin de çevre dostu uygulamaları işletmelerine adapte etmelerinde etkili olmuştur. ... -
Yiyecek Deneyiminin Müşteri Memnuniyeti ve Davranışsal Niyetine Etkisi
(2018)Bu çalışmanın amacı tüketicilerin yiyecek deneyiminin memnuniyet ve davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini incelemektir. İstanbul’da faaliyet gösteren lüks restoranlarda yiyecek deneyimi yaşamış bireylerden 395 anket ... -
Yıldırma algısı ve etkileri: Hizmet sektöründe bir araştırma
(2013)Yıldırma davranışları son yıllarda çalışma hayatının önemli örgütsel sorunlarından birisi durumuna gelmiştir. Bunun sonucunda iş tatminsizliği, işgören devir hızının artması, hatta hizmet kalitesinin düşmesi gibi olumsuz ...