Bölüm "MÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü" WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 54, listelenen: 1-20
-
Aday Öğretmenlerin Danışman Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüşleri (Muğla İli Örneği)
(2017)Mesleğe yeni atanan aday öğretmenlerin birçoğunun bireysel, sosyal ve mesleki konularda sorun yaşadığı bilinen bir gerçektir. Özellikle öğrenilen teorik bilgilerin uygulamada boyutunda yetersiz kalması aday öğretmenlerin ... -
Algılanan Evlilik Çatışması, Ebeveynin Akılcı Olmayan İnançları, Kaygıları ve Çocukların Otomatik Düşünceleri, Problem Çözme Becerileri ile Çocukların Kaygı ve Saldırganlıkları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
(Turkish Education Association, 2021)Bu araştırmada, çocuklarda görülen kaygı ve saldırganlığın ebeveynlerin akılcı olmayan inançları, kaygıları, çocukların algıladığı evlilik çatışması, otomatik düşünceleri ve problem çözme becerileri tarafından yordanıp ... -
Analyzing pre-service teachers' skill-level on summarizing informative texts
(Elsevier Science Bv, 2015)Since learners who can summarize a text learn informative texts better and also they can remember them, this skill should be taught in schools. In this process, teachers have a great responsibility. For this reason, in ... -
Basic Needs, Loneliness and Life Satisfaction As Predictors of Boredom Among University Students
(Cukurova Univ, 2020)This study examined the role of basic needs, loneliness and life satisfaction on boredom among university studentsand differences between the average of students' boredom scores by gender. Research was designed in a ... -
Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Olarak Geliştirilen Belirsizliğe Tahammülsüzlükle Başetme Psikoeğitim Programının Üniversite Öğrencilerinin Belirsizliğe Tahammülsüzlük Düzeyleri Üzerindeki Etkililiğinin Sınanması
(DERGIPARK AKAD, 2021)Çalışmanın amacı bilişsel davranışçı yaklaşımı temel alan grup psikoeğitiminin üniversite öğrencilerindeki belirsizliğe tahammülsüzlüğe etkisinin incelenmesidir. Çalışmada Deneysel desenlerden “Öntest-Sontest-İzme Testi ... -
Breaking Barriers with Collaborative Language Practices in a Multiethnic Classroom: A Potential Model for Immigrant Children
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2018)Children's spontaneous peer-group interactions were video-recorded and analyzed using techniques of ethnography and talk-in interaction. The examples illustrate how the children socialize novices to language practices and ... -
Changes and transformations in the curricula of elementary education citizenship, democracy and human rights from 1926 to 2018
(Pegem Akademi Yayıncılık Egitim Danısmanlik Hizmetleri Ticaret A.S., 2021)In this study, the curricula of citizenship, democracy and human rights developed from 1926 to 2018 were examined in depth with the aim of determining changes, transformations and developments. As a qualitative study based ... -
A community-sourced glossary of open scholarship terms
(NATURE RESEARCH, 2022)Open scholarship is an umbrella term that refers to the endeavour to improve openness, integrity, social justice, diversity, equity, inclusivity and accessibility in all areas of scholarly activities. Open scholarship ... -
Comparison of Methods Used in Detection of DIF in Cognitive Diagnostic Models with Traditional Methods: Applications in TIMSS 2011
(ASSOC MEASUREMENT & EVALUATION EDUCATION & PSYCHOLOGY, 2023)This study aims to compare the Wald test and likelihood ratio test (LRT) approaches with Classical Test Theory (CTT) and Item Response Theory (IRT) based differential item functioning (DIF) detection methods in the context ... -
The COVID-19 pandemic and health literacy skills as part of adult and continuing education: Perspectives from Turkey
(WILEY, 2022)With the COVID-19 pandemic, adult learning and education has turned toward the field of health. Group behavior is as effective as individual attitudes and skills in coping with the pandemic and slowing the spread of the ... -
Determining to Which Degree Pedagogical Teacher Training Serves the Teaching Profession A Scale Development Study
(Center Transylvanian Studies, 2017)The quality of teachers being trained is crucial for advanced countries. This can be seen from the fact that they frequently question their higher education process and teacher training systems. Teacher training processes ... -
Ebeveynler arası çatışma, akran ve medya etkileri ile ergenlerdeki şiddet davranışı arasındaki ilişkiler: Şiddete yönelik tutumların aracı rolü
(2013)Bu çalışmanın amacı, ebeveynler arası çatışma, akran ve medya etkileri ile ergenlerdeki şiddet davranışı ara- sındaki doğrudan ilişkileri ve şiddete yönelik tutumların aracı rolünü incelemektedir. Araştırmanın örneklemini ... -
Effect of Cognitive-Behavioral-Theory-based Skill Training on Academic Procrastination Behaviors of University Students
(Edam, 2015)This study examined the effectiveness of a cognitive-behavioral theory (CBT) psycho-educational group program on the academic procrastination behaviors of university students and the persistence of any training effect. ... -
The Effect of Gender, Seniority and Subject Matter on the Perceptions of Organizational Justice of Teachers: A Meta-Analytical Study
(Edam, 2015)This study reveals the results of a meta-analysis conducted with the theses and research studies published in Turkey from 2005 to 2012 regarding organizational justice. The purpose of this paper is to determine the effects ... -
The Effect of the Digital Storytelling Method on Pre-Service Teachers' Creative Writing Skills
(Kamla-Raj Enterprises, 2015)The purpose of the current paper is to investigate the effect of the digital storytelling method on students' creative writing skills. In this paper, experimental and control groups were randomly assigned and a pretest-posttest ... -
Effects of Cognitive-Behavioral-Theory-Based Skill-Training on University Students' Future Anxiety and Trait Anxiety
(Ani Yayincilik, 2016)Problem Statement: Future Anxiety (FA) and Trait Anxiety (TA) have negative effects on individuals' productivity, which can lead them to feelings of insecurity and eventually depression. Knowing more about future anxiety ... -
The Effects of Differences in the Configurations of Knowledge Maps (k-map)
(Ani Yayincilik, 2008)Problem Statement: In this study, the effects of a knowledge map (k-map) are enhanced by combining Gestalt's similarity and proximity principles with different link structures on the levels of knowledge acquisition and ... -
The Effects of Reflective Thinking-based Teaching Activities on Pre-service Teachers' Reflective Thinking Skills, Critical Thinking Skills, Democratic Attitudes, and Academic Achievement
(Kamla-Raj Enterprises, 2015)The purpose of the present paper is to elicit the effects of reflective thinking-based teaching activities on pre-service teachers' reflective thinking skills, critical thinking skills, democratic attitudes, and academic ... -
Eğitim Örgütlerinde Örgütsel Güven ile Örgütsel Adalet, Örgütsel Bağlılık ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişkiler: Bir Meta-Analiz Çalışması
(Turkish Education Association, 2021)Bu araştırmanın amacı, eğitim örgütlerinde örgütsel güven ile örgütsel adalet, örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkilerin ortalama etki büyüklüğünün belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, ... -
Ergenlerde kaygı duyarlığı ve ebeveyn tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(2012)Bu araştırmada ergenlerin kaygı duyarlığı ile ebeveynlerinin algılanan tutumları arasındaki ilişkiler ve algılanan ebeveyn tutumlarının kaygı duyarlığını yordamaki rolü incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla il ...