Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPıçakçıefe, Metin
dc.contributor.authorAkkaya, Volkan
dc.contributor.authorErbaş, Erkan
dc.contributor.authorBalcı, Yasemin
dc.date.accessioned2020-11-20T14:51:56Z
dc.date.available2020-11-20T14:51:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1305-2381
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/1829
dc.descriptionWOS: 000419554700008en_US
dc.description.abstractObjective: The purpose of this study is to compare, the relationship between of sociodemographic features, positive, negative emotions and risky behaviors of first year students in a medical faculty. Material and Method: A cross sectional analysis has been conducted in which 70 first year students were selected. Of the 70, 67 students participated, yielding a response rate of 95.7%. Data were collected by Positive-Negative Experiences Scale, Risky Behaviours Scale and a questionnaire consisting of some variables. SPSS 20.0 package program was used to analyze the data. The data was examined by using t-test independent samples and One way analysis of variance (ANOVA), p<0.05 was considered as statistically significant. Results: Among the participants 40.9% were girls and 59.1% were boys. According to analysis, family's income (p=0.001) significantly increases the frequency of negative communication with friends (p=0.016); and family (p=0.048), as well as negative emotions of students. Conclusion: Students should be monitored continuously and regularly in terms of health outcomes.en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı, bir tıp fakültesi 1.sınıf öğrencilerinin sosyodemografik özellikleri, olumlu, olumsuz duyguları ve riskli davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Materyal ve Metot: Kesitsel nitelikteki çalışmanın evrenini 70 birinci sınıf öğrenci oluşturmaktadır. Yetmiş öğrencinin, 67’si çalışmaya katılmış, ulaşılabilirlik oranı %95,7’dir. Araştırmanın verileri Olumlu ve Olumsuz Yaşantı Ölçeği, Riskli Davranışlar Ölçeği ve bazı değişkenlerden oluşan bir anket formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 20.0 paket programı kullanılmıştır. Verinin değerlendirilmesinde bağımsız gruplarda t test ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmış, p<0,05 anlamlılık sınırı kabul edilmiştir. Bulgular: Katılımcıların %40,9’i kız ve %59,1’si erkek öğrencidir. Analize göre, ailenin geliri (p=0,001), arkadaşlarıyla olumsuz iletişimi (p=0,016) ve ailesiyle olumsuz iletişimi (p=0,048) öğrencilerin olumsuz duygularla karşılaşma sıklığını anlamlı olarak artırmaktadır. Sonuç: Öğrenciler sağlık sonuçları açısından sürekli ve düzenli olarak izlenmelidir.
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherNobel Ilacen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStudentsen_US
dc.subjectMedical Facultyen_US
dc.subjectPositive Emotionsen_US
dc.subjectNegative Emotionsen_US
dc.subjectRisky Behavioursen_US
dc.titleBİR TIP FAKÜLTESİ BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYODEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ, OLUMLU, OLUMSUZ DUYGULARI VE RİSKLİ DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİen_US
dc.item-title.alternativeTHE RELATIONSHIP BETWEEN OF SOCIODEMOGRAPHIC FEATURES, POSITIVE, NEGATIVE EMOTIONS AND RISKY BEHAVIORS OF FIRST YEAR STUDENTS IN A MEDICAL FACULTY
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Tıp Fakültesi, Dahili Tıp Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorPıçakçıefe, Metin
dc.contributor.institutionauthorAkkaya, Volkan
dc.contributor.institutionauthorBalcı, Yasemin
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage48en_US
dc.identifier.endpage56en_US
dc.relation.journalNobel Medicusen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster