• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Perceptions of senior-year ELT students for flipped classroom: a materials development course

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (721.5Kb)

Tarih

2017

Yazar

Adnan, Müge
Article has an altmetric score of 3

See more details

Posted by 4 X users
308 readers on Mendeley

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This paper describes a structured attempt to integrate the flipped classroom model into a senior-level course at the higher education level. This study's purpose is to examine and compare the impact of flipped classrooms versus non-flipped as a means to contribute to the growing line of research on flipped teaching through an evaluation of both methods' academic outcomes, along with students' perceptions for their learning experience. Adopting action research principles, this study uses student grades, weekly e-journal entries, guided final journal entries, and focus group interviews as data collection tools. No significant difference were found to exist between mean scores for flipped and non-flipped groups regarding midterms and final e-portfolio, but flipped students received significantly higher essay scores compared to the non-flipped. Analysis of qualitative data led to 48 codes under five main categories: content delivery, instructor presence, learner presence, learning environment, and learning experience. Results indicate largely positive perceptions and satisfying learning experiences.

Kaynak

Computer Assisted Language Learning

Cilt

30

Sayı

3-4

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/09588221.2017.1301958
https://hdl.handle.net/20.500.12809/2179

Koleksiyonlar

  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [15]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.