Başlık için İşletme Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 48, listelenen: 28-47
-
Örgütlerde Yıldırma Uygulamaları (MOBBİNG) ve Çatışma Arasındaki İlişki
(2006)Mobbing, yirmi yılı aşkın süredir üzerinde bilimsel olarak çalışmalar yapılan bir alandır. Son on yılda işyerinde yaşanan psikolojik şiddetin içeriğine ilişkin bilgi talebi artmıştır. Türkiye’de işyerinde şiddet konusu ile ... -
Satınalma Karar Sürecinde Beyaz Eşya Kullanıcılarının Marka Bağlılığı
(2007)Firmalar gerek ürün özellikleri, gerekse diğer pazarlama faktörleri ile rakiplerinden farklarını ortaya koyarak pazarda etkin olamaya çalışırlar. Dolayısıyla, rakiplerinin hareketlerinden daha az etkilenirler ve büyük ... -
Schwarzt’ın Sosyal Değerler Modelindeki Bireysel Değerlere Göre Tüketicilerin Çevreye Duyarlı Tüketim Davranışlarının İsimsel Lojistik Regresyon Analizi İle İncelenmesi
(Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi, 2020)Tüm dünyanın yaşadığı çevre sorunlarının anlaşılması ekolojik bir bakış açısı gerektirse de bu sorunların yaşanmasındaki insan etkisi dikkate alındığında, davranışlar üzerinde etkisi olan değer yapılarının incelenmesi ... -
Sektörlere Göre Misyon İfadelerinde Kullanılan Öğelerdeki Farklılaşmalar: İMKB Şirketleri Üzerine Bir Araştırma
(2008)Bu çalışma, misyon ifadelerini oluşturan öğelerin tamamının kullanılıp kullanılmadığı, sektörlere ve aynı sektörde faaliyet gösteren işletmelere göre bu öğelerden hangilerinin daha sık kullanıldığını, benzerlikler olup ... -
Strategic orientation and performance of tourism firms: Evidence from a developing country
(Elsevier Sci Ltd, 2011)This study investigates whether tourism firms in a developing country, namely Turkey, which adopt one of the four strategic orientations of Miles and Snow (1978), differ based on their financial and non-financial performance. ... -
Stratejik Yönetim Açısından Kriz Kaynaklarına İlişkin Bir Değerlendirme
(2004)Günümüzde işletmeler açısından yönetim sürecinde doğru karar verme, pek çok faktörün eş zamanlı olarak değerlendirilmesini ve doğru şekilde yorumlanmasını gerekli kılmaktadır. Artan rekabet ve tüketici beklentilerindeki ... -
A Survey on The Effects of R&D, Advertising Spendings on Businesses Revenue and The Competitive Parity Method
(Catalactica Association, 2023)One of the main problems faced by business managers from the past to the present is how to use their resources in the most profitable way. It is the planning of what, where, how much, when, how, for whom it will be produced ... -
Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynaklarının Eğitiminde Stratejik Sektörel Eğitim Organizasyonlarının Uygulanabilirliğine Yönelik Bir İnceleme
(2003)Değişen çevre koşulları, değişen insan istek ve ihtiyaçları, işletmelerin sahip olması gereken niteliklerle birlikte, insan kaynaklarının niteliklerini değiştirmiş ve eğitilmelerinin önemini arttırmıştır. Ancak, günümüzde ... -
Tüketicilerin "Perakendeci Markalı" Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi'nde Bir Araştırma
(2007)Eskiden perakendeciliğin işlevleri ile günümüzde perakendeciliğin işlevleri arasında farklar bulunmaktadır. Modern Perakendeciliğin gelişmesinde birçok önemli unsur yer almakta ve bunların başında tüketici zevk ve ... -
Tüketim Kültürü Çalışmaları Üzerine Bir Literatür Taraması
(2015)1980’li yıllardan sonra endüstriyel kapitalizmin etkisi ile birlikte toplum- sal yapıları anlamada tüketime odaklanan yaklaşımlar önem kazanmıştır. Bu bağlamda birçok disiplinden araştırmacılar tüketim kültürü alanına ... -
TÜRK GIDA KODEKSİNE GÖRE GIDA ETİKETİ OKURYAZARLIĞININ BELİRLENMESİ: GENÇ TÜKETİCİLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA
(Yusen Yayıncılık, 2020)Gelecekte sağlıklı toplumların inşaası için doğru beslenmenin önemi aşikardır. Bu çalışmada özellikle paketli gıdaların günümüz gıda tüketimi içerisinde önemli bir yere sahip olduğu gerçeğinden hareketle, geleceğin ... -
Türkiye'de Faaliyet Gösteren İhracatçı Sektörlerin Mali Kriz Ortamlarında Finansal Başarısızlıklarının Altman (Z-Score) Modeli Yardımıyla Ölçülmesi
(2006)Bu çalışmada, temel ihracatçı sektörler olan turizm, tekstil, tarımsal ürünler-gıda, ulaşım araçları sektörlerinin 1994 ve 2001 krizleri karşısındaki finansal başarısızlık düzeyleri Altman Z (score) değeri modeli yardımıyla ... -
Türkiye'ye Yönelik Turizm Talebinin Neural (Sinir) Ağları Modelini Kullanarak Analizi
(2003)Turizm talep tahminlemesinde, son 5-10 yıl içinde kullanılmaya başlanılan sinir ağı modelleri geleneksel talep tahminlemesi modellerine göre çok daha gerçekçi ve doğru sonuçlar vermektedir. Bu araştırma kapsamında, bir ... -
Türkiye’de Muhasebe Disiplininin Gelişimi: İlk İşletme Dergileri Üzerine Bir İnceleme
(Istanbul Univ, 2016)The purpose of this study is to evaluate the development of the discipline of accounting in Turkey as observed in early business journals. The development of the field of accounting was investigated by considering the ... -
Türkiye’deki Akademik Yönetim Yazınında Süreklilik ve Değişim: 2000’li Yıllar Üzerine Bir İnceleme
(Istanbul Univ, 2016)This study examines the main features of management discipline in the 2000s by analyzing citations of management studies published in five academic journals in Turkey. Results show that some features used in previous years ... -
Türkiye’deki İşletmelerin Tarihini Anlamada İktisadi, Politik, Sosyal ve Yasal Bağlamın Önemi
(Istanbul Univ, 2016)The aim of the study is to start a conversation on how economic, political, social and legal contexts can be considered in business history research. In order to be successful in this discussion, the study is build on three ... -
Uluslararası Ortak Girişimlerde Bilgi ve Beceri Edinme: Türkiye'deki Sanayi İşletmeleri Örneği
(2002)Bu çalışma uluslararası ortak girişimde bilgi ve beceri edinimine etkide bulunan niteliklere ve etmenlere ilişkin bir model ortaya koymaktadır. Model ortak girişimde bilgi ve beceri edinimine etkide bulunan özellikleri ... -
Uluslararası Ortak Girişimlerde Ortaklar Arası Öğrenme: Bir Örnek Olay Çalışması
(2005)Bu örnek olay çalışması, bir taraftan uluslararası ortak girişimlerde ortaklar-arası öğrenmede etkili olacağı düşünülen stratejik niyet, elemanların rotasyonu ve ana ortağın ortak girişime aktif katılımı ile ilgili ... -
Uzun Vadeli Hisse Senedi Yatırımlarının Muhasebeleştirilmesinde Maliyet Yönetiminin Kullanılması (Türkiye Uygulaması ve Uluslararası Uygulamaların Karşılaştırılması)
(2003)Uzun vadeli amaçlarla yapılan hisse senedi yatırımları, genel kabul görmüş yaklaşıma göre, muhasebe süreci açısından, yatırım yapan şirketin elinde bulundurduğu "oy hakkı oranı" esas alınarak aşağıdaki gibi sınıflandırılabilir: ... -
ÜRETİM İŞLETMELERİNDE KURUMSAL YÖNETİM VE KÂRLILIĞIN MUHAFAZAKÂR MUHASEBE UYGULAMALARINA ETKİSİ
(TÜRMOB, 2022)Muhafazakâr muhasebe kavramı yakın zamanda muhasebe literatüründe sıkılıkla incelenen bir konuolmuştur. Şirketlerin muhafazakâr muhasebeyi uygulamalarını ne ölçüde yaptıklarının belirlenmesininyanı sıra bu uygulamaları ...