Başlık için Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 131, listelenen: 110-129
-
Some macrofungi from Çanakkale province
(2003)Bu çalışma 1992-1993 yıllarında Çanakkale ilinden toplanan makrofungus örnekleri üzerinde yapılmıştır. Çalışma sonunda 2 sınıfa ve 30 familyaya ait 70 tür tespit edilmiştir. Bu türlerden 3'ü (Xylaria hypoxylon (L.: Hooker) ... -
Student teachers' attitudes concerning understanding the nature of science in Turkey
(Oceania Comparative & Int Education Soc, 2006)Nature of science is defined as one of the directions of scientific literacy. The main aim of this study was to investigate both secondary school social and science branch post-graduate (non-thesis master) teacher candidates ... -
Sıcaklık kavramının ölçümü üzerinden sorgulanması: Karşılaştırmalı bir araştırma
(Ankara University, 2018)This paper defines temperature, unconnected from heat concept and without delving into the molecular level, from the starting point of how it can be measured. This is because temperature is a property of matter that depends ... -
Sınıf İçi Ölçme ve Değerlendirmede Puanlara Anlam Kazandırma: %70 Doğru Yanıt Yöntemi
(2018)Bu çalışmanın amacı sınıf içi ölçme ve değerlendirme uygulamaları kapsamında geliştirilen testler temel alınarak, %70 doğru yanıt yöntemi ile puanlara anlam kazandırılıp kazandırılamayacağını araştırmaktır. Bu amaç ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin araştırılması
(2011)Tarama modelinde yürütülen bu betimsel çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerini belirlemek; bu öğrenme stilleri ile öğretim türü, cinsiyet, sınıf düzeyi, yaş ve öğrenme şekli arasındaki ilişkiyi ... -
Taylor collocation approach for delayed Lotka-Volterra predator-prey system
(Elsevier Science Inc, 2015)In this study, a numerical approach is proposed to obtain approximate solutions of the system of nonlinear delay differential equations defining Lotka-Volterra prey predator model. By using the Taylor polynomials and ... -
Teaching of Hard and Soft Features of Some Materials to Students with Intellectual Disabilities
(Cukurova Univ, 2020)This study investigated the effects of direct instruction on the teaching of hard-soft concepts to students with intellectual disabilities. The study was carried out through the case study that is one of the qualitative ... -
A teaching strategy for developing the power of observation in science education
(2009)Bilginin oluşumunda gözlem önemli bir yer tutmasına rağmen, bilim eğitiminde gözlem temelli bilgiye, deneysel temelli bilgiye göre daha az yer verilmiştir. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı bilim eğitiminde gözlemin gücünü ... -
Temel ölçme bilgi ve becerilerinin etkinlik temelli öğretimine yönelik bir çalışma
(2012)Ölçme becerisi, sorgulama temelli bilim eğitimi derslerinde başarının sağlanabilmesi için gerekli ön koşullardan biri olmasına rağmen, okullarda bu becerinin gelişimine yeterince önem verilmemektedir. Bu durumun, öğretmenlerin ... -
THINKING IN TERMS OF VARIABLES: THE CONCEPT OF THE SHADOW
(Sci Methodical Ctr-Sci Educologica, 2015)The aim of the research was to explore the ideas prospective science teachers (N=51) had about the variables of object size, shape and light transmission that have an impact on shadow formation, using a scientific activity ... -
Turkish preservice science teachers' socioscientific issues-based teaching practices in middle school science classrooms
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2016)Background: Despite a growing body of research and curriculum reforms including socioscientific issues (SSI) across the world, how preservice science teachers (PST) or in-service science teachers can teach SSI in science ... -
Turkish Students' Science Performance and Related Factors in PISA 2006 and 2009
(Springer, 2015)The OECD's Programme for International Student Assessment (PISA) enables participating countries to monitor 15-year old students' progress in reading, mathematics, and science literacy. The present study investigates ... -
Türkiye'nin İlkokul ve Ortaokul Matematik Öğretim Programlarının Genel Konu İzleme Haritası ile İncelenmesi
(2014)Bu çalışmada, Türkiye'nin ilkokul ve ortaokul matematik dersi öğretim programları genel konu izleme haritası yöntemiyle analiz edilmiştir. Genel konu izleme haritası yöntemiyle oluşturulan tablo kullanılarak, Türkiye'nin ... -
Use of portable planetariums in teaching of astronomy: an activity example
(TAYLOR & FRANCIS LTD, 2021)Planetariums have been used for a long time in astronomy education. Due to some disadvantages of permanent planetariums, it is seen that portable planetariums have become popular in recent years. Portable planetariums, due ... -
Using a Model to Teach Crossing Over
(Natl Assoc Biology Teachers Inc, 2017)The purpose of this activity is to model the formation of homologous chromosomes and the crossing over realized in meiosis I cell division. The model established through the activities conducted will allow students to ... -
Üstkavramsal Öğretim Etkinliklerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Üstbilişsel Farkındalık, Biyoloji Öğrenmeye Yönelik Motivasyon ve Akademik Başarıları Üzerine Etkisi
(2018)Bu araştırmada, biyoloji laboratuvar uygulamalarında fotosentez ve bitkilerde solunum konusunun üstkavramsal öğretim etkinlikleri ile yürütülmesinin Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalık, biyoloji öğrenmeye ... -
Vertical and horizontal inversions by curved surfaces
(Amer Assn Physics Teachers, 2013) -
Webquest Destekli İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Hatırda Tutma Düzeylerine Etkisi
(2018)Dünyadaki hızlı ve sürekli olan bilgi ve teknoloji gelişimi insanlığın bilgi ve becerilerinin değişmesine sebep olmuştur. Bu değişimin önemli faktörlerinden biride bilişim teknolojilerindeki ve internetteki gelişimdir. ... -
Yaratıcı Drama Yönteminin Öğretmen Adaylarının Matematik Temel Becerileri’ne İlişkin Görüşleri Üzerindeki Etkisi
(2018)Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının yaratıcı drama yönteminin kullanıldığı öğrenme ortamlarında matematik temel becerilerini ne derecede kazandıklarını ve süreçle ilgili görüşlerini ... -
Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi:"Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim"
(2007)İçinde bulunduğumuz dönemde, yeryüzünde doğal kaynakların ve ekosistemlerin sürdürülebilirliğinin gittikçe tehdit altına girmesi, çevre eğitimi süreçlerinin yeni bir bakışla ele alınmasını zorunlu kılmaktadır. Buradan ...