Yayın tarihi için Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 131, listelenen: 21-40
-
Developing students' understanding and thinking process by model construction
(Hacettepe Univ, 2007)There is growing recognition that models play a fundamental role in the comprehension of science concepts. This paper aims at enhancing students' understanding and thinking by model construction. Seventh grade middle school ... -
Fen-Matematik ve Sosyal Alan Öğretmenlerinin Bilimin Doğasını Anlamaya Yönelik Tutumları
(2007)Öğretmenlerin kişisel bilinç, tutum ve anlayışları ile akademik geçmişleri fen ve sosyal bilimlerin öğretimine yönelik yaklaşımlarını etkileyebilmektedir. Öğretmenlerin bilimsel süreçlerin farkında olmasını sağlamak, fen ... -
Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi:"Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim"
(2007)İçinde bulunduğumuz dönemde, yeryüzünde doğal kaynakların ve ekosistemlerin sürdürülebilirliğinin gittikçe tehdit altına girmesi, çevre eğitimi süreçlerinin yeni bir bakışla ele alınmasını zorunlu kılmaktadır. Buradan ... -
İlköğretim fen bilgisi dersinde buluş yoluyla öğretimin öğrenci başarısına etkisinin belirlenmesi (Muğla örneği)
(2007)Araştırmanın amacı, İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde 7. sınıf ders kitabında yer alan "Mavi Gezegenimiz, Ekosistem, Beslenme Döngüleri" konularının buluş yoluyla öğretiminin, sunuş yoluyla öğretime göre öğrenci başarısına ... -
Herminiimonas saxobsidens sp nov., isolated from a lichen-colonized rock
(Microbiology Soc, 2007)A Gram-negative, rod-shaped, non-spore-forming bacterium (strain NS11(T)) was isolated from a lichen-colonized rock surface. On the basis of 16S rRNA gene sequence similarity, strain NS11(T) was shown to belong to the ... -
Description of Ancylobacter oerskovii sp nov and two additional strains of Ancylobacter polymorphus
(Microbiology Soc, 2008)A Gram-negative, pleomorphic, rod-shaped, non-spore-forming bacterium, designated strain NS05(T), was isolated from soil after enrichment with oxalate. On the basis of 16S rRNA gene sequence similarity, strain NS05(T) was ... -
Determination of pK(a) Values of Clinically Important Perfluorochemicals in Nonaqueous Media
(Maik Nauka/Interperiodica/Springer, 2008)Perfluorochemicals (PFCs) are clinically and biotechnologically important species. In this work, the potentiometric titration method in nonaqueous media is proposed for the determination of acidity constant values of six ... -
The Darkness of Space
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2009)This study examines the process by which a teacher may be able to answer a question asked in the classroom by using a scientific approach and a simple activity. This article examines a discussion of the question Is space ... -
Description of Oxalicibacterium horti sp nov and Oxalicibacterium faecigallinarum sp nov., new aerobic, yellow-pigmented, oxalotrophic bacteria
(Wiley-Blackwell Publishing, Inc, 2009)Three strains of aerobic, Gram-negative, rod-shaped, non-spore-forming, yellow-pigmented bacteria (OD1(T), YOx(T) and NS13), which were isolated in previous studies by enrichment in a mineral medium with potassium oxalate ... -
Hipotez test sürecinde çocukların ve yetişkinlerin bilimsel düşünme eğilimleri
(2009)Bu çalışma çocukların ve yetişkinlerin bilimsel düşünmeye olan yatkınlıklarını araştırmak amacıyla tasarlanmıştır. Çalışma batı Anadolu’da bir ilde bulunan bir ilköğretim okulunda, 6. sınıf öğrencilerinin (n:59) ve bu ilde ... -
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin enerji ve enerji ile ilgili kavramları algılamaları
(2009)Bu çalışma; ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin enerji ve enerji ile ilgili kavramları zihinlerinde nasıl algıladıklarını ve bunların zaman içerisinde nasıl değiştiğini belirlemeye yönelik olarak tasarlanmıştır. Bu ... -
Biyoloji laboratuvarı uygulamasında V-diyagramı kullanımı öğrenci başarısına etkisi
(2009)Araştırmanın amacı, Genel Biyoloji Laboratuvarı dersi içeriğinde yer alan “Bitkisel Dokular ve Organlar” konusuna yönelik deneylerin V-diyagramı kullanılarak öğretiminin, laboratuvar yöntemine göre öğrenci başarısına ... -
Proje yarışmasının öğrencilerin fen ve teknoloji dersine olan tutumlarına etkisi ve öğretmen görüşleri
(2009)Bu çalışmada Ege Bölgesi pilot illerinde ( İzmir, Manisa, Muğla ) “İlköğretim (6., 7. ve 8. sınıf) Matematik ve Fen Bilimleri Proje Yarışması”na Fen Bilimleri alanından katılan öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersine ilişkin ... -
A teaching strategy for developing the power of observation in science education
(2009)Bilginin oluşumunda gözlem önemli bir yer tutmasına rağmen, bilim eğitiminde gözlem temelli bilgiye, deneysel temelli bilgiye göre daha az yer verilmiştir. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı bilim eğitiminde gözlemin gücünü ... -
Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının fen okuryazarlığının durumu
(Ekip Buro Makineleri A.S., 2010)Bu araştırma, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğrencilerin (n:186) fen ve teknoloji okuryazarlığı düzeyinin belirlenmesini konu almaktadır. ... -
Akım geçiren basit bir elektrik devresinde neler olduğu konusunda öğrenci görüşleri
(Ekip Buro Makineleri A.S., 2010)Bu çalışma, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yeni fen ve teknoloji programı çerçevesinde, iletken tel, bir ampul ve bir pil ile kurulan “Basit bir elektrik devresinde neler oluyor?” sorusuna cevap aramak için ... -
Chemical Composition of Four Wild Edible Mushroom Species Collected From Southwest Anatolia
(Gazi Univ, 2010)Four different species of wild edible mushrooms (Armillaria mellea, Infundibulicybe geotropa, Meripilus giganteus and Sparassis crispa) representing four different families (Physalacriaceae, Tricholomataceae, Meripilaceae ... -
Perceptions of scientists: A comparative study of fifth graders and fourth year student teachers
(2010)Bu çalışma ilköğretim beşinci sınıf (n=65) ve üniversite son sınıf öğretmen adaylarının (n=48) bilim insanı algılarını karşılaştırmaktadır. İlk olarak katılımcılara açık uçlu yedi sorudan oluşan bir form dağıtılmış ve ... -
İlköğretim Fen ve Teknoloji programında yer alan Afet Eğitimi konularına ilişkin öğretmen görüşleri
(2011)Afetler karşısında toplumun bütün katmanlarının farklı düzeylerde de olsa etkilendiği bir gerçektir. Toplumun afet zararlarının azaltılmasında etkin rol alabilmesi için toplum bilincinin artırılması şarttır ve bunun da en ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin araştırılması
(2011)Tarama modelinde yürütülen bu betimsel çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerini belirlemek; bu öğrenme stilleri ile öğretim türü, cinsiyet, sınıf düzeyi, yaş ve öğrenme şekli arasındaki ilişkiyi ...