Başlık için Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 112, listelenen: 53-72
-
Lise Öğrencilerinde Problemli Akıllı Telefon Kullanımının Sosyal Kaygı ve Sosyal Ağların Kullanımına Aracılık Etkisi
(2016)Bu araştırmanın amacı, lise düzeyindeki öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri ve sosyal ağ siteleri kullanımları ile problemli akıllı telefon kullanımları arasındaki ilişkilerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu ... -
Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği
(2016)Bu çalışmada lise öğrencilerinin sosyal ağ sitelerini (SAS) kullanımının psikolojik iyi oluş, mutluluk ve yaşam doyumunu yordayıp yordamadığı amaçlanmıştır. SAS’ların kullanımını belirlemek için öğrencilere “Facebook” ve ... -
Male Pre-School Teacher Candidates in the Context of Gender: Perceived Challenges and Future Concerns
(Hacettepe Univ, 2019)The study aims to examine the views of male pre-school teacher candidates about difficulties they experienced and problems they think they will encounter in their professional live based on gender. In 2015-2016 and 2016-2017 ... -
The Mediating Role of Automatic Thought and Cognitive Emotion Regulation Strategies on Relationships among Childhood Abuse/Neglect, Behavioral Problems and Resilience of Adolescents
(Cukurova Univ, 2016)The purpose of this research is to examine the mediating role of automatic thoughts and cognitive emotion regulations strategies on the relationship among childhood maltreatment experiences, behavioral problems and resilience ... -
Mediation Role of Experiential Avoidance in the Relationship Between Subjective Vitality and Depression
(Bilişsel ve Davranışsal Psikoterapiler Derneği, 2021)Depression is a mental disorder characterized primarily by depressed mood, loss of interest and pleasure. A decrease in subjective vitality is seen as one of symptoms of depression. Depressive persons tend to seal themselves ... -
Mental models of the school principals on "leadership"
(Elsevier Science Bv, 2015)Mental models are representations of the outside world in individuals' minds. These models represent how we perceive concepts. People's understandings and perceptions of leadership can be defined through the mental models ... -
A Meta-Analysis of the Relationship Between Teachers' Job Satisfaction and Burnout
(Ani Yayincilik, 2017)Purpose: Given the inconsistency among research studies on the relationship between burnout and job satisfaction of teachers in Turkey, it is of great importance to combine and interpret the results of such studies. In ... -
Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi
(2003)Bu çalışmanın amacı, mikroöğretim uygulaması yapan öğretmen adaylarının sınıfta ders vermeye ilişkin görüşlerinde mikroöğretim öncesi ve sonrası farklılık olup olmadığının incelenmesidir. Bu çalışma Muğla Üniversitesi Beden ... -
A multi-country test of brief reappraisal interventions on emotions during the COVID-19 pandemic
(Nature Publishing Group, 2021)The COVID-19 pandemic has increased negative emotions and decreased positive emotions globally. Left unchecked, these emotional changes might have a wide array of adverse impacts. To reduce negative emotions and increase ... -
Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
(2018)Bu araştırmada okuduğunu anlama stratejilerinin öğrencilerin okuduğunu anlamalarına etkisini deneysel yöntemlerle ortaya koyan çalışmaların etki büyüklüklerinin birleştirilmesi amaçlanmıştır. Okuduğunu anlama stratejilerinin ... -
Okul Öncesi Eğitime Katılımın Daha Sonraki Yıllardaki Akademik Başarıya Etkisi: TEOG Sınavları
(2018)Karma yöntemle desenlenen bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitime katılımın öğrencilerin daha sonraki yıllardaki akademik başarılarını etkileyip etkilemediğini Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavı (TEOG) sonuçlarına ... -
Okullarda akran temelli programların uygulanma süreci
(2010)Bu çalışmanın amacı, okullarda akran temelli programların uygulama sürecini tanıtmaktır. Akran temelli programlar, akran yardımcılığı ya da akran danışmanlığı adı ile de anılabilmektedir. Bu programlar, belli bir konuda ... -
Okulu Bırakmanın Önlenmesi ve Önlemeye Yönelik Uygulamalar
(2008)Okulu bırakma (okul terki) yaygın eğitsel problemlerden biridir. Bununla ilgili oranı azaltmak birçok ülkenin eğitsel önceliklerinden biri haline gelmiştir. Gerçekte düşük okulu bırakma oranı, eğitim sisteminin kalitesinin ... -
The Opinions of Male Pre-school Teacher Candidates on the their Occupational Preferences: An Analysis in the Context of Gender
(2018)Bu çalışmanın amacı, erkek okul öncesi öğretmen adaylarının mesleki tercihlerini etkileyen koşullara ilişkin görüşlerini derinlemesine incelemektir. Bu amaçla, 2015-2016 öğretim yılında Türkiye'de Okul Öncesi Öğretmenliği ... -
Organizational Citizenship and Mobbing Behavior of Secondary School Teachers
(Kamla-Raj Enterprises, 2015)The aim of this study is to examine the relationship between organizational citizenship behavior displayed and mobbing behavior faced by teachers working in general and vocational secondary schools. The survey falls under ... -
The organizational power applied by school principals and its effect on teachers’ perception of power distance
(Ozgen Korkmaz, 2022)The aim of this research is to examine the relationship between the power types used by school principals and the power distance perceptions of teachers. The population is composed of the teachers in Mugla (Turkey) and ... -
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ İÇİN ZORBALIĞA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ
(Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amaçları, ortaokul öğrencilerinin zorbalığa yönelik tutumlarını ölçebilen kullanılabilir geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmek ve öğrencilerin zorbalığa yönelik tutumlarının cinsiyet ve yaşa göre ... -
Ortaöğretim Öğretmenlerinin Öğrenen Özerkliğini Destekleme Davranışları ile Denetim Odağı Eğilimleri
(2018)Bu çalışmanın amacı ortaöğretim öğretmenlerinin öğrenen özerkliğini destekleme davranışları ile denetim odağı eğilimlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Muğla ilinde ... -
Öfke ile Başaçıkma: Bilişsel Davranışçı Terapilere Dayalı Bir Program
(2006)Bu çalışmanın amacı bireylerin yaşadıkları öfke ile onların yaşamlarını negatif olarak çeşitli yönlerden etkileyen- başaçıkmaları bağlamında Deffenbacher ve diğerleri (1987,1989,1990,1992,1994)'nden yararlanılarak sekiz ... -
Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullandıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması
(2008)Bu araştırmanın genel amacı öğrencilerin benimsedikleri eğitim felsefesi ile kullanıldıkları öğrenme strateji ve sahip oldukları öğrenme stillerinin karşılaştırmasını irdelemektir. Bu araştırmanın çalışma grubu 2005–2006 ...