Başlık için Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 112, listelenen: 44-63
-
In COVID-19 Health Messaging, Loss Framing Increases Anxiety with Little-to-No Concomitant Benefits: Experimental Evidence from 84 Countries
(Springer, 2022)The COVID-19 pandemic (and its aftermath) highlights a critical need to communicate health information effectively to the global public. Given that subtle differences in information framing can have meaningful effects on ... -
In their own words: School lives of children with an imprisoned parent
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2018)The purpose of this research is to explore in depth the impact of parental imprisonment on the school lives of children. A phenomenological qualitative methodology has been utilised to explore the experiences of children ... -
Investigating the instructors' technological pedagogical content knowledge in terms of different variables: The sample of Mugla Sitki Kocman University
(Deomed Publ, Istanbul, 2018)The aim of the study is to examine instructors' technological pedagogical content knowledge in terms of various variables. The study was designed to reflect the survey research model. The sample of the study consisted of ... -
Investigation of Human Capital Index Value and Income Distrubution in European and Central Asian Countries: The Case of Turkey
(Dokuz Eylul University, 2023)Educational indicators offer a straightforward means of gauging a country's education. Besides, evaluation based on these indicators is of great significance and value. Nonetheless, education does not take place in a vacuum, ... -
The Investigation Of The Attachment Styles, Emotional Intelligence, Empathic Tendency Of The Preschool Teachers
(Medimond S R L, 2013)Attachment theory is designed to explain individual differences in cognitions, feelings, and behaviors that occur in the context of close relationships. Emotional intelligence is included to perception, expression and ... -
İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları: Köyceğiz Örneklemi
(2006)Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumlarını belirlemektir. Çalışma; İlköğretim okullarında 5., 6., 7. ve 8. sınıflar düzeyinde Türkçe dersine devam eden 526 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. ... -
İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinde depresyonun yordayıcıları
(2009)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin depresyon düzeylerini etkileyen faktörleri belirlemektir. Bu araştırma, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin depresyon düzeylerinin; ebeveyn tutumları, ... -
İlköğretim Türkçe Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Konya ve Muğla Örneklerinin Karşılaştırılması)
(2004)İlköğretim, çocuğun eğitiminde önemli bir yer tutar. Eğitim ve öğretim ilk defa plânlı, programlı olarak ilköğretim okullarında verilir. Çocuk okuma yazmayı ilköğretim okulunda öğrenir. Öğrenme her şeyden önce psiko-sosyal ... -
Lise öğrencilerinde kişilerarası ilişki tarzlarının yordayıcıları
(2009)Bu çalışmanın amacı, ergenliğin orta evresi içerisinde yer alan lise öğrencilerinin kişilerarası ilişki tarzlarını etkileyen faktörleri belirlemektir. Bu araştırma, lise öğrencilerinin kişilerarası ilişki tarzlarının; ... -
Lise Öğrencilerinde Problemli Akıllı Telefon Kullanımının Sosyal Kaygı ve Sosyal Ağların Kullanımına Aracılık Etkisi
(2016)Bu araştırmanın amacı, lise düzeyindeki öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri ve sosyal ağ siteleri kullanımları ile problemli akıllı telefon kullanımları arasındaki ilişkilerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu ... -
Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği
(2016)Bu çalışmada lise öğrencilerinin sosyal ağ sitelerini (SAS) kullanımının psikolojik iyi oluş, mutluluk ve yaşam doyumunu yordayıp yordamadığı amaçlanmıştır. SAS’ların kullanımını belirlemek için öğrencilere “Facebook” ve ... -
Male Pre-School Teacher Candidates in the Context of Gender: Perceived Challenges and Future Concerns
(Hacettepe Univ, 2019)The study aims to examine the views of male pre-school teacher candidates about difficulties they experienced and problems they think they will encounter in their professional live based on gender. In 2015-2016 and 2016-2017 ... -
The Mediating Role of Automatic Thought and Cognitive Emotion Regulation Strategies on Relationships among Childhood Abuse/Neglect, Behavioral Problems and Resilience of Adolescents
(Cukurova Univ, 2016)The purpose of this research is to examine the mediating role of automatic thoughts and cognitive emotion regulations strategies on the relationship among childhood maltreatment experiences, behavioral problems and resilience ... -
Mediation Role of Experiential Avoidance in the Relationship Between Subjective Vitality and Depression
(Bilişsel ve Davranışsal Psikoterapiler Derneği, 2021)Depression is a mental disorder characterized primarily by depressed mood, loss of interest and pleasure. A decrease in subjective vitality is seen as one of symptoms of depression. Depressive persons tend to seal themselves ... -
Mental models of the school principals on "leadership"
(Elsevier Science Bv, 2015)Mental models are representations of the outside world in individuals' minds. These models represent how we perceive concepts. People's understandings and perceptions of leadership can be defined through the mental models ... -
A Meta-Analysis of the Relationship Between Teachers' Job Satisfaction and Burnout
(Ani Yayincilik, 2017)Purpose: Given the inconsistency among research studies on the relationship between burnout and job satisfaction of teachers in Turkey, it is of great importance to combine and interpret the results of such studies. In ... -
Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi
(2003)Bu çalışmanın amacı, mikroöğretim uygulaması yapan öğretmen adaylarının sınıfta ders vermeye ilişkin görüşlerinde mikroöğretim öncesi ve sonrası farklılık olup olmadığının incelenmesidir. Bu çalışma Muğla Üniversitesi Beden ... -
A multi-country test of brief reappraisal interventions on emotions during the COVID-19 pandemic
(Nature Publishing Group, 2021)The COVID-19 pandemic has increased negative emotions and decreased positive emotions globally. Left unchecked, these emotional changes might have a wide array of adverse impacts. To reduce negative emotions and increase ... -
Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
(2018)Bu araştırmada okuduğunu anlama stratejilerinin öğrencilerin okuduğunu anlamalarına etkisini deneysel yöntemlerle ortaya koyan çalışmaların etki büyüklüklerinin birleştirilmesi amaçlanmıştır. Okuduğunu anlama stratejilerinin ... -
Okul Öncesi Eğitime Katılımın Daha Sonraki Yıllardaki Akademik Başarıya Etkisi: TEOG Sınavları
(2018)Karma yöntemle desenlenen bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitime katılımın öğrencilerin daha sonraki yıllardaki akademik başarılarını etkileyip etkilemediğini Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavı (TEOG) sonuçlarına ...