Başlık için Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 112, listelenen: 99-112
-
Tears evoke the intention to offer social support: A systematic investigation of the interpersonal effects of emotional crying across 41 countries
(Academic Press Inc., 2021)Tearful crying is a ubiquitous and likely uniquely human phenomenon. Scholars have argued that emotional tears serve an attachment function: Tears are thought to act as a social glue by evoking social support intentions. ... -
Tezsiz Yüksek Lisans Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Yeterlikleri Üzerine Değerlendirmeleri
(2005)Araştırma, öğretmen adaylarının arkadaşlarını, okul uygulama öğretmenlerini, kendilerini ve fakülte öğretim elemanlarını öğretmenlik yeterlikleri açısından değerlendirmeleri üzerine odaklanmıştır. Ölçme aracı olarak YÖK'ün ... -
Tezsiz Yüksek Lisans Öğretmen Adaylarının Teknolojiye Yönelik Tutumları
(2006)Problem Durumu: Araştırma ile ilgili yapılan çalışmalardan bazıları incelendiğinde, genç öğretmen adayları daha tecrübeli olan öğretmenlere göre kendi konu alanlarında daha çok teknoloji kullanmaktadır. Ayrıca, tecrübeli ... -
Turkish Attributions to Marriage: the Role of Family of Origin Functioning and Perceived Parenting
(ROUTLEDGE JOURNALS, 2022)Aim: The aim of this study is to determine the role of family of origin functioning and perceived parenting styles in explaining the meanings that individuals attribute to the concept of heterosexual marriage in a Turkish ... -
Türk ve Dünya Üniversitelerinin Etik Kodları Üzerine Bir İnceleme
(Mimar Sinan Üniversitesi, 2021)Yükseköğretimde tartışılan konular arasında olan etik standartlar Covid 19 dönemde uzaktan eğitime başlanmasıyla daha fazla gündeme gelmiştir. Bu çalışmanın amacı belirlenmiş çeşitli ölçütlere göre Türk ve Dünya üniversitelerde, ... -
Türkiye’de ve Bazı Avrupa Birliği Ülkelerindeki Öğretmen Yetiştirme Uygulamalarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi (Almanya, Finlandiya, Fransa, İngiltere ve Türkiye Örneği)
(2014)Bu çalışma, Türkiye'deki öğretmen yetiştirme süreci ve uygulamaları ile Avrupa Birliği ülkeleri içerisinde güçlü ekonomiye sahip olan Almanya, Finlandiya, Fransa ve İngiltere'deki öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılaştırmalı ... -
Türkiye’deki Öğretmenlerin Örgütsel Vatandaşlık Davranışlarına Cinsiyet, Kıdem ve Branş Değişkenlerinin Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması
(2015)Bu araştırmada, cinsiyet, kıdem ve branş değişkenlerinin öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çerçevede örgütsel vatandaşlık ile ilgili Türkiye’de yapılan ... -
Uluslararası Öğrencilerin Dil Yeterlikleri ve Sınıf Öğrenme Çevresine Yönelik Algıları
(Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada, uluslararası programlara katılan öğrencilerin sınıf atmosferi algılarının ve sınıf içi etkileşimlerinin neler olduğunun betimlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla çalışmada, Türkçe dil yeterlik düzeyleri farklı ... -
Uzaktan Öğretimde Çevrimiçi Eğitmen Başarısının Değerlendirilmesi
(2018)Uzaktan öğretim faaliyetlerinin başarısını belirleyen unsurlardan biri, öğretim elemanlarının çevrimiçi eğitim ortamlarında sahip olmaları gereken rollerin/yeterliklerin tanımlanması ve bu süreci kolaylaştıracak hazırlıkların ... -
Üniversite Öğrencilerine Göre Çokkültürlü Eğitim ve Demokrasi
(2018)Çokkültürlü eğitim farklı kültürden gelen öğrencilerin eşit eğitim haklarına sahip olması olarak tanımlanabilir. Farklı kültürlerden gelen öğrencilerin bir araya gelerek birlikte yaşamaya ve öğrenmeye başladığı üniversiteler ... -
Üniversite öğrencilerinin reddedilme duyarlıkları ile sosyal kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
(2007)Bu çalışmanın amacı kişilerarası ilişkilerinde yaşadıkları problemler bağlamında üniversite öğrencilerinin reddedilme duyarlıkları ile sosyal kaygı düzeylerini cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey ve ebeveyn tutumları açısından ... -
Validating a Measure of Forms and Functions of Aggression in Turkish Adolescents
(Expert Projects Publishing, 2016)This study examined psychometric properties of the Little Aggressive Inventory (LAI), which determines forms and functions of aggression in Turkish adolescents. The study group was 1445 adolescents aged 11-17 (mean age ... -
Views of Primary School Administrators on Change in Schools and Change Management Practices
(Edam, 2016)The aim of this study is to determine the opinions of primary school administrators about change, and to reveal which strategies they use to manage change in schools. This is a qualitative study conducted in 2014 academic ... -
Yazarlığa İlişkin Öğrenci Tutum ve İnançlar Ölçeğinin Türkçe Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(İnönü Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı Cheung, Stupple ve Elander (2017) tarafından geliştirilen Yazarlığa İlişkin Öğrenci Tutum ve İnançlar Ölçeğinin Türkçe versiyonun geçerlik ve güvenirlik analizini yapmaktır. Ölçeğin uyarlama çalışması ...