Yayın tarihi için Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 112, listelenen: 21-40
-
Beyin temelli öğrenmenin farklı öğrenme stillerindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
(2010)Bu çalışmanın amacı Beyin temelli öğrenmenin (BTÖ) farklı öğrenme stillerindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler ... -
Ergenlerde kaygı duyarlığı ve ebeveyn tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(2012)Bu araştırmada ergenlerin kaygı duyarlığı ile ebeveynlerinin algılanan tutumları arasındaki ilişkiler ve algılanan ebeveyn tutumlarının kaygı duyarlığını yordamaki rolü incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla il ... -
Ebeveynler arası çatışma, akran ve medya etkileri ile ergenlerdeki şiddet davranışı arasındaki ilişkiler: Şiddete yönelik tutumların aracı rolü
(2013)Bu çalışmanın amacı, ebeveynler arası çatışma, akran ve medya etkileri ile ergenlerdeki şiddet davranışı ara- sındaki doğrudan ilişkileri ve şiddete yönelik tutumların aracı rolünü incelemektedir. Araştırmanın örneklemini ... -
The Investigation Of The Attachment Styles, Emotional Intelligence, Empathic Tendency Of The Preschool Teachers
(Medimond S R L, 2013)Attachment theory is designed to explain individual differences in cognitions, feelings, and behaviors that occur in the context of close relationships. Emotional intelligence is included to perception, expression and ... -
Türkiye’de ve Bazı Avrupa Birliği Ülkelerindeki Öğretmen Yetiştirme Uygulamalarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi (Almanya, Finlandiya, Fransa, İngiltere ve Türkiye Örneği)
(2014)Bu çalışma, Türkiye'deki öğretmen yetiştirme süreci ve uygulamaları ile Avrupa Birliği ülkeleri içerisinde güçlü ekonomiye sahip olan Almanya, Finlandiya, Fransa ve İngiltere'deki öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılaştırmalı ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Üzerine Görüşleri (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği)
(2014)Bu araştırmada, sınıf öğretmenliği adaylarının son okul uygulaması dersi olan "Öğretmenlik Uygulaması II" dersi üzerine görüş ve değerlendirmelerini tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda öğretmen adaylarının, ... -
Süreç temelli yaratıcı yazma uygulamalarının yazılı anlatıma ve yazmaya ilişkin tutuma etkisi
(2014)Bu araştırmanın amacı, yaratıcı yazma, iş birlikli yaratıcı yazma ve Türkçe Öğretim Programı’nda yer alan yazma çalışmalarının, öğrencilerin yazılı anlatım becerileri ile yazmaya ilişkin tutumlarına etkisini belirlemektir. ... -
Future Citizenship, Democracy and Human Rights Education with Creative Drama and Other Interactive Teaching Methods
(Turkish Education Assoc, 2015)In this study, by using Citizenship and Democracy Education Curricula (CDEC) with creative drama and other interactive teaching methods, it was aimed to determine the academic achievement of students, their commitment to ... -
Effect of Cognitive-Behavioral-Theory-based Skill Training on Academic Procrastination Behaviors of University Students
(Edam, 2015)This study examined the effectiveness of a cognitive-behavioral theory (CBT) psycho-educational group program on the academic procrastination behaviors of university students and the persistence of any training effect. ... -
Türkiye’deki Öğretmenlerin Örgütsel Vatandaşlık Davranışlarına Cinsiyet, Kıdem ve Branş Değişkenlerinin Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması
(2015)Bu araştırmada, cinsiyet, kıdem ve branş değişkenlerinin öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çerçevede örgütsel vatandaşlık ile ilgili Türkiye’de yapılan ... -
The Effect of the Digital Storytelling Method on Pre-Service Teachers' Creative Writing Skills
(Kamla-Raj Enterprises, 2015)The purpose of the current paper is to investigate the effect of the digital storytelling method on students' creative writing skills. In this paper, experimental and control groups were randomly assigned and a pretest-posttest ... -
Organizational Citizenship and Mobbing Behavior of Secondary School Teachers
(Kamla-Raj Enterprises, 2015)The aim of this study is to examine the relationship between organizational citizenship behavior displayed and mobbing behavior faced by teachers working in general and vocational secondary schools. The survey falls under ... -
The Effects of Reflective Thinking-based Teaching Activities on Pre-service Teachers' Reflective Thinking Skills, Critical Thinking Skills, Democratic Attitudes, and Academic Achievement
(Kamla-Raj Enterprises, 2015)The purpose of the present paper is to elicit the effects of reflective thinking-based teaching activities on pre-service teachers' reflective thinking skills, critical thinking skills, democratic attitudes, and academic ... -
Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları ve Öğretmen Özyeterlik İnançları Arasındaki İlişki
(2015)Bu çalışmanın amacı eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarını (derinlemesine, yüzeysel ve stratejik) tercih etme düzeyleri ile öğretmen özyeterlik inançlarının düzeyi arasındaki ilişkilerin ... -
Mental models of the school principals on "leadership"
(Elsevier Science Bv, 2015)Mental models are representations of the outside world in individuals' minds. These models represent how we perceive concepts. People's understandings and perceptions of leadership can be defined through the mental models ... -
The Effect of Gender, Seniority and Subject Matter on the Perceptions of Organizational Justice of Teachers: A Meta-Analytical Study
(Edam, 2015)This study reveals the results of a meta-analysis conducted with the theses and research studies published in Turkey from 2005 to 2012 regarding organizational justice. The purpose of this paper is to determine the effects ... -
RELATIONSHIP BETWEEN RESILIENCE AND CHILDHOOD ABUSE/NEGLECT IN ADOLESCENT
(Int Organization Center Acad Research, 2015)Environmental and contextual factors such as individual, family, school and society must be comprehended well for better understanding of the concept of resilience which is defined as positive adaptation after the vital ... -
Analyzing pre-service teachers' skill-level on summarizing informative texts
(Elsevier Science Bv, 2015)Since learners who can summarize a text learn informative texts better and also they can remember them, this skill should be taught in schools. In this process, teachers have a great responsibility. For this reason, in ... -
Views of Primary School Administrators on Change in Schools and Change Management Practices
(Edam, 2016)The aim of this study is to determine the opinions of primary school administrators about change, and to reveal which strategies they use to manage change in schools. This is a qualitative study conducted in 2014 academic ... -
The Mediating Role of Automatic Thought and Cognitive Emotion Regulation Strategies on Relationships among Childhood Abuse/Neglect, Behavioral Problems and Resilience of Adolescents
(Cukurova Univ, 2016)The purpose of this research is to examine the mediating role of automatic thoughts and cognitive emotion regulations strategies on the relationship among childhood maltreatment experiences, behavioral problems and resilience ...