Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUlubey, Özgür
dc.contributor.authorGözütok, Fatma Dilek
dc.date.accessioned2020-11-20T15:04:07Z
dc.date.available2020-11-20T15:04:07Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/2835
dc.descriptionWOS: 000368866100006en_US
dc.description.abstractIn this study, by using Citizenship and Democracy Education Curricula (CDEC) with creative drama and other interactive teaching methods, it was aimed to determine the academic achievement of students, their commitment to democratic values, the reasons of successful student's being successful, and suggest a program for the future education. The study, utulized experimental embedded design, which is one of the mixed method designs, It was conducted with 80 students (Experiment: 30; Control1: 28, Control 2: 22) in secondary school, which is under the aegis of cankaya District National Education Directorate. Data was gathered with "Primary School Citizenship and Democracy Education Course Achievement Test", "The Scale of Commitment to Democratic Values", and "Semi-Structured Interview Form"; data was analyzed by using "Content Analysis" with "Two Factor Anova for Mixed Measures", "Wilcoxon Signed Ranks" and "Mann Withney U" tests. As a result of the study, it is determined that CDEC, which is richened with creative drama and other interactive teaching methods, increases the achievement of students meaningfully, and creates a commitment to democratic values among students. The program is suggested to be used in future citizenship, democracy, and human rights education.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada yaratıcı drama ve diğer etkileşimli öğretim yöntemleri kullanılarak Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Programının (VDEDP) uygulanması sonucu öğrencilerin akademik başarılarının, demokratik değerlere bağlılıklarının, başarılı öğrencilerin başarılı olma nedenlerinin belirlenmesi ve geleceğin eğitimi için bir program önerisi yapılması amaçlanmıştır. Karma model desenlerinden iç içe deneysel desenin kullanıldığı araştırma, Çankaya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı bir ortaokuldaki 80 (Deney: 30; Kontrol 1: 28; Kontrol 2: 22) öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler, “İlköğretim Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersi Başarı Testi”, “Demokratik Değerlere Bağlılık Ölçeği” ve “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” ile toplanmış; “Karışık Ölçümler İçin İki Faktörlü Anova”, “Wilcoxon İşaretli Sıralar” ve “Mann Withney U” testleri ile “İçerik Analizi” kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, araştırmacı tarafından yaratıcı drama yöntemi ve diğer etkileşimli öğretim yöntemleri ile zenginleştirilen VDEDP’nin öğrenci başarılarını anlamlı bir şekilde arttırdığı ve öğrencilerde demokratik değerlere yönelik bağlılık oluşturduğu belirlenmiştir. Programın, gelecekte vatandaşlık, demokrasi ve insan hakları derslerinin öğretiminde kullanılması önerilmiştir.
dc.item-language.isoengen_US
dc.publisherTurkish Education Assocen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCitizenship and Democracy Education Curriculaen_US
dc.subjectCreative Dramaen_US
dc.subjectOther Interactive Teaching Methodsen_US
dc.subjectProgramme Evaluationen_US
dc.titleFuture Citizenship, Democracy and Human Rights Education with Creative Drama and Other Interactive Teaching Methodsen_US
dc.item-title.alternativeYaratıcı Drama ve Diğer Etkileşimli Öğretim Yöntemleri ile Geleceğin Vatandaşlık, Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorUlubey, Özgür
dc.identifier.volume40en_US
dc.identifier.issue182en_US
dc.identifier.startpage87en_US
dc.identifier.endpage109en_US
dc.relation.journalEgitim ve Bilim-Education and Scienceen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail
Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster