• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The examination of pre-service teachers' epistemological beliefs in terms of Hofer's and Hammer & Elby's view

Tarih

2015

Yazar

Cam, Aylin
Sulun, Yusuf
Topcu, Mustafa Sami
Guven, Gokhan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The purpose of the study is to investigate elementary preservice teachers' epistemological beliefs in terms of Hofer (2001) and Hammer & Elby (2002) views. Hofer defines epistemological beliefs as beliefs about knowledge and knowing, while Hammer & Elby (2002) proposes that epistemological beliefs include nature of knowing and learning. In this study, quantitative and qualitative research methods were conducted. The sample of this study consisted of 152 elementary preservice teachers. Preservice teachers' epistemological beliefs were determined by using "Epistemic Belief Inventory" (EBAPS) developed by Hammer & Elby (2002) and "context specific epistemological beliefs questionnaire" (CSEPQ) was developed by Hofer (2001). According to the result of the study, some dimensions of CSEPQ are related to the EBAPS. (C) 2015 The Authors. Published by Elsevier Ltd.

Kaynak

4Th World Conference on Educational Technology Researches (Wcetr-2014)

Cilt

182

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.762
https://hdl.handle.net/20.500.12809/3179

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.