• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pre-service science teachers' use of self-regulation strategies

Tarih

2014

Yazar

Senler, Burcu
Sungur-Vural, Semra

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The aim of this study was twofold: first, to examine the relationship between use of self-regulation strategies and academic performance; and second, to analyze gender differences in use of self-regulation strategies. For the specified purposes, 1794 senior pre-service science teachers (876 males, 905 females, and 13 no response) participated in the study. Results showed that GPA was significantly but not strongly associated with task value, metacognitive self-regulation, effort regulation, peer learning, mastery approach, performance approach, and mastery avoidance. It was also found that pre-service science teachers' scores of task value, metacognitive self-regulation, effort regulation, mastery approach, and mastery avoidance differ in terms of their gender. (C) 2014 The Authors. Published by Elsevier Ltd.

Kaynak

Erpa International Congress on Education (Erpa Congress 2014)

Cilt

152

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.09.242
https://hdl.handle.net/20.500.12809/3552

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.