• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

LET'S BRING BACK THE MAGIC OF SONG FOR TEACHING READING

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (95.31Kb)

Tarih

2013

Yazar

Iwasaki, Becky
Rasinski, Timothy
Yıldırım, Kasım
Zimmerman, Belinda S.
Article has an altmetric score of 2

See more details

Posted by 2 X users
54 readers on Mendeley

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Based on a first grade teacher's search for approaches to promote successful reading acquisition in her first grade classroom, the authors present a curricular engagement in which the teacher explored using music, specifically singing songs, as a fun and motivating way to accelerate reading progress. The premise is that singing (while at the same time having a visual display of the words in the songs) can be a very useful instructional tool to teach reading to beginning readers. The process involves learning one new song (accompanied by the printed lyrics) per week, followed by repeated readings/singings, discussions of content, and activities related to phonemic awareness, phonics, fluency and word work. The children made on average more than a year's reading growth during the duration of the teacher's investigation. This article explores the possibilities and benefits of having beginning and/or struggling readers sing as an instructional strategy to enhance reading progress.

Kaynak

Reading Teacher

Cilt

67

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.1002/TRTR.1203
https://hdl.handle.net/20.500.12809/3732

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [47]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.