• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

EFFECTIVENESS OF CASE-BASED LEARNING INSTRUCTION ON STUDENTS' UNDERSTANDING OF SOLUBILITY EQUILIBRIUM CONCEPTS

Tarih

2013

Yazar

Cam, Aylin
Geban, Omer

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This study was conducted to investigate the effectiveness of learning activities based on case-based learning over traditionally designed chemistry instruction on eleventh grade students' understanding of solubility equilibrium. The subjects of this study consisted of 63 eleventh grade students from two intact classes of an urban high school instructed with same chemistry teacher. Each teaching method was randomly assigned as control and experimental group. The experimental group received case-based learning, in which real life cases were discussed via small group discussions; the control group received traditional instruction in which lecturing and discussion was carried out. The results showed that case-based learning instruction produced significantly greater achievement in understanding of solubility equilibrium concepts in comparison with traditional instruction. Also, the results revealed that students had misconceptions related to chemical equilibrium. According to the results of this study, case-based learning is effective for elimination of misconceptions and the enhancement of students' understanding.

Kaynak

Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education

Sayı

44

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12809/3891

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.