• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reading Instruction in Secondary Day Treatment and Residential Schools for Youth With Emotional or Behavioral Disorders

Tarih

2012

Yazar

Wilkerson, Kimber L.
Gagnon, Joseph Calvin
Melekoglu, Macid Ayhan
Cakiroglu, Orhan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This study was designed to obtain the first national picture of the characteristics of special educators who provide reading or English instruction in secondary day treatment and residential schools for youth with emotional or behavioral disorders (EBD) as well as their approach to reading instruction.Also, information was collected concerning the characteristics of the students in their classes.A national random sample of 123 (35%) reading or English teachers responded to a mail and online survey. No statistically significant differences existed between respondent and nonrespondent schools. Results indicated that teachers commonly hold master's degrees and have an average of 9 years of teaching experience.Teachers reported using research-based instructional approaches but rarely integrate technology or peer tutoring into instruction. In many cases, teachers reported that students could not read well enough to gain basic information from text.Additional results and implications are discussed.

Kaynak

Remedial and Special Education

Cilt

33

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.1177/0741932510364546
https://hdl.handle.net/20.500.12809/4156

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.