• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Perceived importance of attributes on hotel guests' repeat visit intentions

Tarih

2011

Yazar

Emir, Oktay
Kozak, Metin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Based on the empirical evidence in the related literature, we can emphasize that customer satisfaction and repeat patronage in the hotel industry has been well researched. Over the past two decades, many researchers as well as businesses have conducted surveys on visitors' satisfaction in order to measure customer perceptions of quality attributes of hotel or hospitality services. However, there is a lack of research paying attention to the empirical investigation of the self-perceived direct influence of hotel attributes over the customers' intentions of repeat visitation. Thus, the aim of this study is to determine the perceived influence of facilities and services provided by hotel businesses over the guests' intentions of future repeat visits to the same service premises. As this paper encompasses the analysis of the likelihood of repeat visitation, data were collected from a sample of guests staying at various 5-star hotels in Antalya, Turkey. Two types of analysis were performed to reach this objective: exploratory factor analysis (EFA) and confirmatory factor analysis (CFA). Then, those factors obtained from EFA results were modelled through the utilisation of LISREL analysis. The paper identifies four major attributes as the most influential factors on the intention of tourist loyalty, namely front office services, employees, housekeeping, and food and beverage services. Discussion of findings leads to some suggestions for improvements for hotel services.

Kaynak

Tourism

Cilt

59

Sayı

2

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12809/4356

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.